اداره کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه ای از کاهش تدریجی دمای هوای مازندران از فردا خبر داد و بارش برف در ارتفاعات را دور از انتظار ندانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از اداره کل مدیریت بحران مازندران با نفوذ تدريجي يك سامانه ناپايدار از بعداز ظهر امروز به تدريج شاهد ابرناكي آسمان، وزش باد، مواج شدن دريا، بارندگي و كاهش دما در استان خواهيم بود.

با نفوذ تدريجي يك سامانه ناپايدار از بعداز ظهر امروز تا صبح پنجشنبه 17 اسفندماه 91 و با شكل گيري جريانات سرد و مرطوب شمالي سطح زمين بر روي سواحل جنوبي دريا، به تدريج شاهد ابرناكي آسمان، وزش باد، مواج شدن دريا، بارندگي و كاهش دما در استان خواهيم بود كه البته بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود.

در اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي در برخي از مناطق استان و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني بدليل بارش برف دور از انتظار نیست.

در اطلاعیه این اداره کل به شهروندان و مسافران توصیه شد: در هنگام تردد در محورهاي مواصلاتي اصلي و فرعي استان به خصوص در شب و در هنگام بارندگي هاي شديد با رعايت نكات ايمني و توقف در مكان مناسب و امن و كسب اطلاع از مسير عبور کرده و از اقامت و تردد در بستر و حريم رودخانه ها، مسيل ها و نقاط سيل گير در هنگام بارندگي هاي شديد و رگباري خودداري کنند.

ساكنان بومي حاشيه رودخانه ها و مسيل ها و نقاط سيل گير در هنگام بارندگي هاي شديد و رگباري با رعايت نكات ايمني در مكان مناسب و ايمن پناه گيري کنند.

هنگام عبور از مناطق برق گير و كوهستاني، با به همراه داشتن پوشاك گرم و مواد غذايي خودروي خود را نيز با زنجير چرخ، ضد یخ به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه به همه نيروهاي امدادي و خدماتي توصيه شد آمادگي لازم جهت هر گونه عمليات امداد و نجات و خدمات رساني همچون گذشته به خصوص در راههاي ارتباطي اصلي و فرعي را داشته باشند./ع


برچسب ها: مازندران ، فردا ، سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.