تعدادی از مدارس به سالن نمایش تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، نماینده معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هم اکنون در شهر تهران 120 آموزشگاه از تجهیزات نمایش فیلم برخوردارند.

محسن پناهی عضو هیات داوران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد امروز درآیین افتتاح برنامه نمایش منتخب آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در شیراز افزود:با توجه به دشواری‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به سالن‌های سینما، شماری از مدارس به سالن نمایش تجهیز شدند.

وی با تاثیرگذار خواندن نمایش فیلم نسبت به گفتار و متن در آموزش دانش‌آموزان تصریح کرد: ایجاد زنگ سینما در مدارس سراسر کشور امری ضروری است که البته در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گفته پناهی با توجه به روند هوشمندسازی مدارس کشور، می‌توان امیدوار بود که در سال تحصیلی آینده بتوان در مدارسی که از صبح تا ساعت 14 هر روز برنامه درسی آنها ادامه دارد، زنگ سینما را نواخت.

وی افزود: هر ساله پس از پایان یافتن جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، نمایش آثار برگزیده برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در سطح استان‌های کشور و ارزیابی این آثار آغاز می‌شود.

عضو هیئت داوران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ابراز داشت: در این دوره از جشنواره، یک‌هزار و 447 فیلم از حدود 80 کشور نظیر آمریکا، سوئد، نروژ، برزیل و... شرکت کردند که از میان آن‌ها، 160 اثر به بخش مسابقه راه یافت و این آثار از کیفیت خوبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با حضور در این جشنواره، شماری از آثار که با فرهنگ بومی منطقه خود سازگاری بیشتری دارند را برای نمایش در استان خود انتخاب کردند و نمایش آثار در فارس نیز در این چارچوب آغاز شد.

نماینده معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس‌های آموزشی فیلم‌سازی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور خبر داد./ع

برچسب ها: سینما ، مدارس ، سالن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.