یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته در جلسه هیئت دولت موضوع ارتقای اروندکنار به شهرستان و منیوحی به بخش مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ جواد سعدون زاده با اشاره به پیگیریهای مستمر صورت گرفته در این خصوص از تحقق این مسئله به مثابه انجام کاری بزرگ و ارزشمند یاد کرد و افزود: اروند کنار حدود 60 سال بصورت بخش اداره می شد.

وی با شرح اینکه بروز جنگ تحمیلی سبب خروج مردم از منطقه شد، اظهار کرد: متاسفانه به رغم گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی، دیگر از آن جمعیت 75 هزار نفری پیش از جنگ خبری نیست و  اهالی هیچگاه به منطقه بازنگشتند و در حقیقت با پدیده ای به نام مهاجرت معکوس جمعیت از مرزها مواجه بودیم.

این نماینده از این مسئله به عنوان یک خطر امنیتی بزرگ برای مرزهای کشورمان یاد کرد و تصریح کرد: در دیدارهای مکرری که با رئیس جمهور داشتم موضوع مرزی بودن و محرومیت اروندکنار به طور مداوم یادآوری می شد از این رو در بحث تبدیل اروندکنار از بخش به شهرستان عامل جمعیتی به عنوان یکی از آیتمهای لازم برای به حد نصاب رسیدن مد نظر قرار نگرفت.

سعدون زاده با اشاره به توجه دولت در این خصوص ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر ابلاغیه آن جهت اجرایی شدن صادر شود.

وی یادآور شد: با صدور ابلاغیه شهرستان شدن اروندکنار ضمن استقرار ادارات مختلف در درون شهرستان شاهد یک جهش خاص در بحث میزان اعتبارات آن  باشیم تا به این ترتیب گرد محرومیت از چهره اروندکنار پاک شود.

این نماینده آبادان در مجلس شوای اسلامی ادامه داد: مردم اروندکنار همچون گذشته مرزدارانی غیور اما با زندگی ای متفاوت از گذشته در راه دفاع از کیان جمهوری اسلامی و امنیت مرزهای آن با سلحشوری و انگیزه های بالاتری همت و تلاش خواهند کرد.

سعدون زاده در خصوص تبدیل منیوحی به بخش گفت: اگر آبادان را به عنوان یک شهرستان در نظر بگیریم باید دارای دو بخش باشد؛ به همین دلیل با ارتقای اروندکنار به شهرستان، منیوحی به عنوان جایگزین آن به بخش تبدیل شد.

این نماینده  افزود: با این تبدیل، شهرستان آبادان موقعیت تقسیمات کشوریش را حفظ خواهد کرد.

سعدون زاده اظهار کرد: به طور قطع با استقرار فرمانداری و ادارات مختلف در این شهرستان(بیش از 50 اداره)، علاوه بر افزایش بهای زمین در آنجا اعتبارات بسیار خوبی و بیشتری نسبت به قبل به این شهرستان وارد می شود.

وی تصریح کرد: با انجام این رخداد می توان گفت که قدری چهره توسعه و پیشرفت به روی اروندکناریها لبخند ملیحی خواهد زد و تاثیر به سزایی در آینده اروندکنار از نظر توسعه، پیشرفت و تحول در زندگی مردم خواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس در بعد اقتصادی اراده و عزم جزمی برای ایجاد تحولات اقتصادی در سطح منطقه وجود دارد./س
 


برچسب ها: اروند کنار ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.