معاون اجتماعي انجمن حمايت از زندانيان مركز گفت: نقش انجمن رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان در ایام تحمل حبس زندانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان و مساعدت در جهت رفع مشکلات آنان و نیز بهبود اداره و مدیریت زندان‌ها بوده است.

"عباس سنگانيان" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه حمايت از خانواده‌هاي زندانيان موجب كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود، اظهار داشت:  زنداني و خانواده‌هاي آن‌ها عضوي از جامعه محسوب مي‌شوند كه بنا به دلايل مختلف وضعيت ناخوشاينده را تجربه مي‌كنند.

سنگانيان تصريح كرد: نقش انجمن رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان در ایام تحمل حبس زندانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان و مساعدت در جهت رفع مشکلات آنان بوده است.

وي تصريح كرد: انجمن با تمام توان و با كمك‌هاي خيرين، درصدد مرتفع كردن بخشي از مشكلات مادي و معنوي خانواده‌هاي زندانيان است چراكه به يقين بيشترين آسيب پس از زنداني شدن سرپرست خانوار متوجه افراد تحت تكفل مي‌شود.

سنگانيان با تأكيد بر لزوم فرهنگ‌سازي در بين خانواده‌هاي زندانيان افزود: استفاده از برنامه‌ها و كارهاي آموزشي و فرهنگي در كنار فعاليت‌ها و كمك‌هاي اقتصادي ، موجب بهبود وضعيت روحي و رواني اين قشر مي‌شود.

وي افزود: حمايت مسوولان از اين افراد مي‌تواند موجب كسب اعتبار و بهبود وضع معيشتي آنها شود، لذا مراكز حمايتي دولت مي‌بايست در اين زمينه مساعدت به خرج دهند.

معاون اجتماعي انجمن حمايت از زندانيان مركز از كمك نقدي عيدانه به خانواده‌هاي محكومان خبر داد و خاطرنشان كرد: در اسفندماه سال جاري به تمام خانواده‌هاي تحت پوشش، كارت هديه 100 تا 150 هزار توماني داده مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.