فراكسيون ياوران امداد امام مجلس در بيانيه‌اي سالروز تشكيل كميته امداد امام خميني(ره) را گرامي داشت.

 به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ فراكسيون ياوران امداد امام در بيانيه‌اي سالروز تشكيل كميته امداد امام خميني(ره) را گرامي داشتند.
در اين بيانيه امده است:چهاردهم اسفند ماه، سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است، این نهاد مقدس و مردمی تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل گردید و همین امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه رفیع امداد امام(ره) در افق و منظومه انقلاب اسلامی و اندیشه حضرت امام (ره) است.

بدیهی است انقلابی که به پایمردی و رشادت و ایثار مخلصانه کوخ‌نشینان و مستضعفان و پابرهنگان، به پیروزی رسیده است، برای تداوم و تکامل خویش، باید رسیدگی به امور محرومان که صاحبان اصلی انقلاب هستند را سرلوحه وظایف خویش قرار دهد و قطعا کمیته امداد در خط مقدم این عرصه، جایگاه و نقشی بس خطیر و تأثیرگذار دارد.

 اکنون کارنامه 34 سال امداد امام (ره) پیش روی ماست و می‌توان آن را به داوری و ارزیابی گذاشت و میزان موفقیت این نهاد انقلابی در اعتلای جایگاه محرومان جامعه را برآورد نمود. نگاهی به فعالیت‌های امداد، مبین این واقعیت است که این ارگان با جامع‌نگری و ژرف‌اندیشی نسبت به مسائل و مشکلات محرومان، اعتلا و رشد همه جانبه این قشر عزیز و رنج کشیده را در دستور کار خود قرار داده و در این راه، گام‌های موفقی برداشته است.

حوزه فعالیت امداد امام(ره) به عنوان یک دستگاه حمایتی، تنها منحصر به کمک‌ها و مساعدت‌های مالی جهت امرار و معاش محرومان نبوده و پتانسیل و توان عمده خوش را مصروف توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایشان نموده است. اجرای طرح‌ها و برنام‌هایی همچون طرح‌های اشتغال‌زایی، خدمات اجتماعی و مشاوره، خدمات درمانی و سلامت، خدمات حقوقی و قضایی، تأمین مسکن، فرهنگی و .... در راستای این رویکرد صحیح و معقولانه سیاستگذاران امداد امام(ره)، قابل تجلیلی است.

 شاهد مثال این مدعا، کسب رتبه اول اشتغال‌زایی در بین دستگاه‌های اجرایی توسط امداد امام(ره) با ایجاد 320 هزار فرصت شغلی در سال گذشته است. بدیهی است درصورت عدم همکاری موثر و دوستانه ارکان و نهادهای نظام این توفیفات، حاصل نمی‌گشت و قطعا برای تداوم و گسترش این توفیقات و پیشرفت‌ها، همکاری و مساعدت تمامی ارکان حکومتی، اعم از دولت و مجلس باید پیش و افزون باشد.

فراکسیون یاوران امداد(ره) که با نیت مشارکت در پیشبرد اهداف مقدس و الهی و انقلابی کمیته امداد امام(ره) شکل گرفته است سالروز تأسیس این نهاد پرخیر و برکت را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و اعضای محترم شورای مرکزی و سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و تمامی زحمت کشان و امدادگران عزیز و گرانقدر این مجموعه تبریک و تهنیت عرضه نموده و توفیقات روز افزون ایشان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد.

انتهاي‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار