رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: افتخار سازمان بهزیستی جلوگیری از توسعه مراکز شبانه روزی سالمندی و در مقابل توسعه مراکز روزانه با رویکرد توانمندسازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از اولین همایش پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان که صبح امروز در سالن همایش دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد، همایون هاشمی با اشاره به اینکه بهزیستی به معنای بهتر زیست است و باید این مفهوم تسری یابد اظهار داشت: تمامی افرادی که در سازمان بهزیستی خدمت می کنند خواه ناخواه مسیر زندگی را طی و به سالمندی نزدیک می شوند.

وی در خصوص تدارک برنامه های ویژه برای سالمندان در سراسر کشور گفت: کارهای اولیه برای راه اندازی بنیاد فرزانگان در چندین استان صورت گرفته و بزودی رونمایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر کمترین توسعه در مراکز سالمندی و شبانه روزی را داشتیم اذعان داشت: سالمندان باید در کنار خانواده های خود به زندگی ادامه دهند و به همین دلیل توسعه مراکز سالمندی روزانه با رویکرد توانمندسازی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پیری زودرس را ناشی از عدم توجه به اصل پیشگیری سطح یک دانست و خاطر نشان کرد: پکیچ های شیوه زندگی مناسب از این پس هر ماه میان خانواده ها توزیع می شود./ز

برچسب ها: سالمندان ، پیری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار