مجلس در سالي که گذشت/تير91

اعلام وصول طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان

اعلام وصول طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان، مخالفت بهارستاني‌ها با طرح حذف تعطيلات تابستاني مجلس، بررسي و تصويب اعتبار‌نامه‌هاي الياس نادران و احمد توکلي،موافقت مجلس با فوريت ممنوعيت عضويت کارمندان و مديران ئستگاه‌هاي اجرايي در هيئت‌مديره ازمهمترين رويدادهاي مجلس در تيرماه سال 91 است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، بهارستاني‌ها در تيرماه سال 91 و در اولين ماه‌هاي کاري خود اعلام وصول طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان، مخالفت بهارستاني‌ها با طرح حذف تعطيلات تابستاني مجلس، بررسي و تصويب اعتبار‌نامه‌هاي الياس نادران و احمد توکلي،موافقت مجلس با فوريت ممنوعيت عضويت کارمندان و مديران ئستگاه‌هاي اجرايي در هيئت‌مديره و موافقت با فوريت طرح انتزاع وظايف بخش کشاورزي از وزارت صنعت را در دستور کار خود داشتند.
 

جلسه علنی مجلس آغاز شد
سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور‌کار صحن علنی پارلمان


 جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 تير‌ماه) پارلمان، دقایقی پیش آغاز شد و قرار است محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه سخنرانی کند.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس، دستور کار صحن علنی امروز بهارستان را به شرح زير قرائت کرد: سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، ارائه گزارش وزیر نفت درباره طرح‌های توسعه‌ نفت و گاز و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور حمیدرضا بابایی وزیر آموزش و پرورش، دستور کار جلسه علنی امروز پارلمان است.
 
با موافقت وکلای ملت:
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ در مجلس تشکیل شد


 کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي اصل ۴۴ قانون اساسي با رای موافق نمایندگان در جلسه علني امروز بهارستان (يکشنبه 4 تيرماه) تشکیل شد.
 
محسن رضایی در صحن علنی مجلس:
فراتر از جغرافیای ایران برنامه‌ریزی می‌کنیم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در جلسه علني امروز پارلمان(يکشنبه 4 تيرماه) با بیان اینکه به هیچ‌وجه قصد لشکر‌کشی به منطقه را نداریم، گفت: ما قصد داریم در منطقه فراتر از جغرافیای فعلی خود فکر و برنامه‌ریزی کنیم.
 
وزیر نفت در صحن علنی مجلس اذعان کرد:
عقب‌ماندگی فاحش ایران از کشورهای همسایه در برداشت از میادین مشترک


وزیر نفت با حضور در جلسه علني امروز(يکشنبه 4 تيرماه) ضمن ارائه گزارشي درباره طرح‌هاي توسعه نفت و گاز، با اشاره به وجود ۲۶ میدان نفتی مشترک بین ایران و همسایگان خود، از عقب‌ماندگی فاحش ایران در برداشت از این میادین خبر داد.
 
لاریجانی در صحن علنی مجلس:
نوک فلش زورگویان بین‌المللی به سمت کارهای وزارت نفت است/ لزوم حمایت جدی مجلس از وزارت نفت


رئیس مجلس با تاکید برلزوم حمایت جدی مجلس از وزارت نفت، گفت: در شرایط فعلی نوک فلش زورگویان بین‌المللی به سمت کارهای وزارت نفت است  و باید در زمینه تامین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها برای اجرای پروژه‌های این وزارتخانه توجه کافی انجام شود.
 
حاجی‌بابایی در صحن‌ علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد:
اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش از ابتدای مهر سال ‌جاری


وزیر آموزش و پروش با حضور  در صحن علنی امروز(يکشنبه 4 تيرماه) مجلس شورای اسلامی، جهت بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای سند تحول بنیادین از ابتداي مهرماه سال جاري خبر داد.  
 
در جريان بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صحن علني:
زاهدی: "سند تحول بنیادین" قانون تغییر ساختار آموزش و پرورش نیست


رئیس کمیسیون آموزش و تحقيقات در جريان بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صحن علني امروز بهارستان، گفت: سند تحول بنیادین لزوما قانون تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش نیست و این سند برای اجرایی شدن در سال میانی و احکام قانونی نیاز دارد.
 
در جريان بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صحن علني
افضلی‌فرد: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دبیرستان خلاف سند تحول بنیادین است


 نماینده مردم اردبیل در جريان بررسي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در صحن‌علني امروز پارلمان، گفت: با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه دبیرستاني‌ها، کیفیت آموزشی پایین آمده و وقت دانش‌آموزان نیز به هدر می‌رود که این موضوع خلاف سند تحول بنیادین است.
 
با 136 رای موافق نمایندگان صورت گرفت:
موافقت مجلس با فوریت طرح رفع موانع اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی


نمایندگان مجلس در جلسه علني امروز (يکشنبه4 تيرماه) با فوری بررسی شدن طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن،‌ موانع اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی رفع شده و نحوه مجازات متخلفان تعیین می‌شود.
 
جلسه علنی امروز پارلمان پایان یافت/جلسه بعدی ۶ تیرماه

جلسه علنی صبح امروز پارلمان دقایقی پیش به پایان رسید و جلسه بعدی سه‌شنبه، ۶ تیرماه تشکیل می‌شود.

جسه علنی صبح امروز (یکشنبه 4 تيرماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس اول پارلمان که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، پایان یافت.
 
ابوترابی‌فرد پیش از پایان صحن علنی اعلام کرد: جلسه بعدی سه‌شنبه 6 تیرماه راس ساعت 8 صبح با دستور کار ادامه رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

با حضور 255 نماینده:
دهمین جلسه علنی مجلس نهم آغاز شد

 دهمین جلسه علنی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز( سه‌شنبه 6 تيرماه) به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد کار خود را آغاز کرد.
 
در جلسه غلیر‌علنی صبح امروز صورت گرفت:
توضیحات ابوترابی‌فرد در مورد بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان در مجلس


حسین سبحانی‌نیا در آغاز جلسه علني امروز(سه‌شنبه6 تيرماه)  که با تاخير کار خود را شروع کرد، گفت: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جلسه غیرعلنی  توضیحاتی درباره روند بررسی اعتبارنامه‌ها به نمایندگان ارائه داد.
 
در جلسه علنی امروز صورت گرفت:
کمیسیون تحقیق اعتبارنامه ایرانپور را تائید کرد/ شعبه 13 همچنان معترض است


با وجود اینکه کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه علی ایرانپور را تایید کرد، شعبه 13 همچنان به اعتبارنامه وی معترض است.
 
تذکر آئین‌نامه‌اي توکلی:
اگر حق اعتراض به اعتبارنامه‌ها را ندارم چرا از من دعوت کردید


 منتخب مردم تهران در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: اگر حق اعتراض به اعتبار‌نامه‌ها را ندارم چرا از من دعوت کردید در جلسه امروز حضور داشته باشم.

توکلی با اشاره به مفاد ماده 70 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: به نظر می‌رسد رئیس جلسه (ابوترابی‌فرد) اصرار دارد که اعتبارنامه کسی مورد اعتراض واقع نشود، هر چند که این موضوع شاید از روی خیر‌خواهی باشد ولی این رویه درست نیست.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز گذشته سه نامه برای من آمده بود که بر اساس آن از من خواسته شده بود برای بررسی اعتبارنامه‌های آقایان برومند، موسوی‌نژاد و ایرانپور در جلسه علنی امروز حضور پیدا کنم.

ولی ظاهرا امروز هیئت‌رئیسه به این نتیجه رسیده که من نباید حرف بزنم و اعتراضم را بیان کنم که این رویه درست نیست.
 
 
توکلی: برای مردم چیزی می‌خواهید که برای خودتان نمی‌خواهید
موضوع مرحوم کردان در مورد آقای ایرانپور صادق است


منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه موضوع مرحوم کردان در مورد آقای ایرانپور صادق است، گفت: آقای ایرانپور از ۳ عنوان علمی در انتخابات مجلس نهم به ناحق استفاده کرده است
 
نادران در اعتراض به اعتبار‌نامه نماینده مبارکه:
ایرانپور متهم به سرقت چک وغصب عناوین علمی است


منتخب مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه سابقه کیفری آقای ایرانپور به دلیل سوءاستفاده از عناوین علمی و سرقت مسلم است، گفت: هیچ سازمان یا نهادی اموالش را در اختیار یک سارق قرار نمی‌دهد.
 
برای بررسی اعتبارنامه برومند:
توکلی خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی در مجلس شد


منتخب نماینده مردم تهران در مجلس برای بررسی اعتبارنامه حبیب برومند خواستار تشکیل جلسه غیر ‌علنی شد.

احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز سه‌شنبه(6 تيرماه) طی تذکری با استناد به ماده 120 آئین‌نامه داخلی مجلس و در جریان بررسی اعتبارنامه حبیب برومند، گفت: امروز کار زشت و یک بدعت در مجلس در حال وقوع است که حرف نمایندگان را ضایع می‌کند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما می‌خواهید حق اعتراض را از نمایندگان سلب کنید، شما با چه استنادی حق معترضین را سلب می‌کنید، شما از سکوت ماده 70 استفاده می‌کنید و حرف من را سلب می‌کنید.

توکلی گفت: بر اساس ماده 120 تصویب اعتبارنامه نمایندگانی که اعتبارنامه‌های آنها به کمیسیون تحقیق ارجاع شده باید رای‌گیری شود.

وی از هیئت‌رئیسه مجلس خواست جلسه علنی مجلس را غیرعلنی کنند تا مطالبش را در مورد برومند بگوید و بعد نمایندگان رای خود را اعلام کنند.
 
 
مجلس اعتبارنامه ایرانپور را تصویب کرد:
نمایندگان مجلس با 150 رای موافق با تصویب اعتبارنامه علی ایرانپور موافقت کردند.
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با 150 کارت سفید اعتبارنامه علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه را تائید کردند.
 
حدود 105 نفر از نمایندگان هم با رای زرد و کبود که نشان از مخالفت و ممتنع بودن رای آنها داشت، نظرشان را در مورد اعتبارنامه ایرانپور اعلام کردند.
 
در صحن علنی پارلمان مطرح شد؛
تذکر 37 نماینده مجلس به احمدی‌نژاد برای حفظ حیات جنگل ابر


37 تن از وکلای ملت در تذکری به رئیس‌جمهور حفظ حیات درختان جنگل ابر را خواستار شدند.
 
 
بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم
مجلس در کاهش هزینه‌ها برای دستگاه‌های مختلف دیگر الگو باشد


فراکسیون اصولگرایان مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از نشانه‌های سلامت سیاسی،‌ اخلاقی و مالی مجلس در آن است که برای دستگاه‌های مختلف دیگر در کاهش هزینه‌ها الگو باشد.
 
دقايقي قبل و پس از جلسه غير‌علني:
جلسه علنی امروز مجلس آغاز شد

 
جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 7تيرماه) مجلس دقایقی پیش بعد از جلسه غیر علنی وکلای ملت، آغاز شد.

علی لاریجانی در ابتدای آغاز صحن علنی اعلام کرد که اعتبارنامه یکی از نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت و به همین دلیل جلسه علنی با تاخیر آغاز شد.
 
محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه دستور صحن علنی را  به شرح زير قرائت کرد:
ارائه گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبار‌نامه یکی از نمایندگان مجلس و ارائه گزارش علی نیک‌زاد وزیر راه و شهرسازی در زمینه عملکرد آن وزارتخانه در مسکن مهر، در دستور کار جلسه علنی امروز پارلمان قرار دارد.
 
با توافق معترضین صورت گرفت:
بررسی اعتبارنامه‌های برخی منتخبین در جلسه غیر علنی امروز مجلس


اعتبارنامه‌های برخی منتخبین در مجلس نهم با توافق معترضین، در جلسه غیرعلنی پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 7 تير) جلسه‌ای غیر‌علنی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس تشکیل دادند که در این جلسه غیر علنی، با توافق معترضین، بررسی اعتبارنامه برخی از منتخبین مجلس نهم انجام شد.

پس از آغاز جلسه علنی مجلس، رأی‌گیری درباره اعتبارنامه‌های منتخبینی که پرونده آنان مورد اعتراض قرار گرفته، انجام می‌شود.

اعتبارنامه‌های موسوی‌نژاد، حبیب برومند و فتح‌الله حسینی مورد اعتراض احمد توکلی و الیاس نادران منتخبین تهران قرار گرفته است.
 
 
پس از 35 دقیقه صحن علنی
جلسه مجلس مجددا غیرعلنی شد


جلسه علنی مجلس، 35 دقیقه پس از تشکیل مجددا برای بررسی اعتبارنامه سید مهدی موسوی‌نژاد منتخب مردم دشتستان در خانه ملت، غیرعلنی شد.
 
لاريجاني در نطق پيش از دستور:
 کميته‌اي براي تدوين راهکارهاي تحقق منويات رهبري در هيئت‌رئيسه تشکيل شد/ کشورهای استکباری به دنبال ایجاد رخوت و یأس در بعد اقتصادی کشورمان هستند

 
 
رئیس مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: در هیئت رئیسه مجلس کمیته‌ای تشکیل شد تا راهکارهای تحقق منویات رهبری تدوین کند.
 
رئیس مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به گرانی‌های اخیر برخی مایحتاج اساسی، گفت: کشورهای استکباری به دنبال ایجاد رخوت و یأس در بعد اقتصادی کشورمان و یافتن علامت‌هایی نظیر گرانی هستند تا آن را به عنوان توفیق روش‌های زورگویانه خود تبلیغ کنند.
 
 لاريجاني در ادامه  با اشاره به حادثه هفتم تیر و انحلال حزب جمهوری اسلامی گفت: این خلأ تشکیلاتی برای کشور مشکلاتی به وجود آورد و امروز هم برخی مشکلات مدیریتی جامعه ما معلول عدم سازماندهی در تربیت کادر است.
 
با 136رای موافق
مجلس اعتبارنامه برومند را تأیید کرد
 
نمایندگان مجلس با 136رای موافق، اعتبارنامه حبیب‌الله برومند منتخب مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس نهم را تصویب کردند.
 
پس از رسیدگی به اعتبارنامه موسوی‌نژاد؛
نمایندگان در جلسه غیرعلنی وارد بررسی اعتبارنامه فتح‌الله حسینی شدند


نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی پس از پایان رسیدگی به اعتبارنامه موسوی‌نژاد منتخب دشتستان، هم اکنون وارد بررسی پرونده فتح‌الله حسینی منتخب قصر شیرین شدند.
 
 
با آغاز جلسه‌علني پارلمان:
مجلس وارد راي‌گيري براي اعتبارنامه موسوي‌نژاد و حسيني شد


جلسه علنی مجلس پس از دو ساعت و 15دقیقه جلسه غیرعلنی، دقایقی قبل به ریاست ابوترابی‌فرد آغاز و هم‌اکنون پارلمان وارد رأی‌گیری برای اعتبارنامه‌های موسوی‌نژاد و حسینی شد.
 
با رای نمایندگان:
اعتبارنامه موسوی‌نژاد و برومند تصویب شد

 
طبق اعلام رسمی هیئت‌رئیسه مجلس، وکلای ملت اعتبارنامه‌های موسوی‌نژاد و برومند منتخبین دشتستان و پارس‌آباد و بیله‌سوار را تأیید کردند.
 
با انصراف معترضان
اعتبارنامه الیاس نادران در صحن علنی مجلس تصویب شد

 
اعتبارنامه الیاس نادران منتخب تهران با انصراف معترضان از اعتراضشان، در صحن علنی پارلمانی به تصویب رسید.
 

با ۱۷۹ رای موافق نمایندگان:
اعتبار‌نامه فتح‌الله حسینی در صحن علنی مجلس تصویب شد

 
اعتبار‌نامه فتح‌الله حسینی منتخب قصر‌شیرین با ۱۷۹ رای موافق وکلای ملت، به تصویب رسید.
 
دقایقی قبل؛
جلسه علنی مجلس پایان یافت/ جلسه بعدی 11 تیرماه

جلسه علنی مجلس دقایقی قبل با اعلام نائب رئیس اول پارلمان پایان یافت و جلسه بعدی یکشنبه هفته آینده ۱۱ تیرماه تشکیل می‌شود.

وکلای ملت امروز (چهارشنبه 7 تيرماه) 2 جلسه علنی و 2 جلسه غیرعلنی تشکیل دادند و در مجموع یک ساعت و 10 دقیقه جلسه علنی و حدود 4 ساعت جلسه غیرعلنی داشتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد پیش از پایان صحن علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده 11 تیرماه راس ساعت 8 صبح با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.
 
صحن علنی پارلمان آغاز شد
رئیس کمیسیون اصل 90 در جلسه علنی امروز مجلس انتخاب می‌شود


جلسه علنی امروز مجلس دقایقی قبل آغاز شد و قرار است رئیس کمیسیون اصل 90 امروز در صحن پارلمان انتخاب شود.
 
 
جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه11 تيرماه) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.
 
محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس، ارائه گزارش رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور، ارائه گزارش علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر و نیز انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی از بین اعضای ثابت کمیسیون با پیشنهاد هیئت رئیسه را دستور کار جلسه علنی امروز پارلمان عنوان کرد.
 
در صحن علنی مجلس صورت گرفت:
تقدیر رئیس مجلس از نفرات اول حفظ و قرائت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم


علی لاریجانی در جلسه علنی امروز از نفرات حفظ و قرائت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تقدیر کرد.
 
رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس:
دیوان محاسبات هزار و 40مورد مغایرت قانونی مصوبات دولت را به هیئت تطبیق اعلام کرد

 
رئیس دیوان محاسبات کشور از انعکاس هزار و 40 مورد مغایرت قانونی مصوبات هیئت وزیران به هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین توسط دیوان خبر داد و گفت: مبلغ تخلفات ارجاعی به دادسرا در سال 90 کاهش یافته است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 تيرماه) به ارائه گزارشی از عملکرد این دیوان پرداخت و گفت : بدیهی است در مسیر انجام وظایف مصون از خطا و اشتباه نبوده‌ایم و امیدواریم مغفرت خداوند متعالی شامل حالمان شود.
 
مجلس با فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 تيرماه) پارلمان با یک فوریت طرح حذف تعطیلات تابستانی مخالفت کردند.

این طرح که به امضای 25 نفر از نمایندگان رسیده است، صراحت دارد که تعطیلات یک ماهه تابستان نمایندگان حذف شده و این مدت جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و رسیدگی به وظایف نمایندگی اختصاص یابد.
 
مخالفت مجلس با فوریت طرح تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی ایران

نمایندگان مجلس در جلسه علني امروز(يکشنبه 11 تيرماه) با یک فوریت طرح تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان با یک فوریت طرح تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران و اصلاح بند 3-2 بودجه سال 91 کل کشور مخالفت کردند.
 
موافقت مجلس با فوریت طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت

مجلس با یک فوریت طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با یک فوریت طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی موافقت کردند.
 
رسایی به عنوان طراح طرح حذف تعطیلات تابستانه:
مجلس در یک دوره چهارساله تنها 350 جلسه علنی برگزار می‌کند


نماینده مردم تهران در جريان حمايت از طرح حذف تعطيلات تابستانه، گفت: ممکن است برخی بگویند تعطیلات مجلس شورای اسلامی نسبت به مجالس سایر کشورها بسیار کمتر است که باید بگویم مجلس در یک دوره چهارساله تنها 350 جلسه علنی برگزار می‌کند و این یک چهارم یک دوره است.
 
قاضی‌پور به عنوان مخالف طرح حذف تعطیلات تابستانه:
طرح حذف تعطیلات تابستانی تبیلغاتی است/ ما در مجلس خیلی راحتیم


نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ما نمایندگان شهرستانی در تهران و در مجلس شورای اسلامی خیلی راحتیم و سر موقع غذا می‌خوریم اما در حوزه‌های انتخابیه خود حجم کاریمان زیاد است و باید به روستاها سرکشی کنیم.
 
تذکرات مکرر نمایندگان مجلس در انتقاد به معرفی یک نفر توسط هیئت رئیسه برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰

تعدادی از نمایندگان مجلس در صحنه علنی پارلمان در تذکرات پی در پی نسبت به عملکرد هیئت رئیسه در زمینه معرفی یک نفر برای تصدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انتقاد و اعلام کردند که هیئت رئیسه، مجلس را در عمل انجام شده قرار داده است.
 
انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در دستور کار مجلس قرار گرفت

انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در دستور کار مجلس قرار گرفت.
 
نیکزاد در جريان بررسي عملکرد وزارت راه و شهرسازي در صحن مجلس:
بازسازی چهل درصد مسکن روستایی کشور در دولت نهم و دهم


وزیر راه و شهرسازی از بازسازی چهل درصد مسکن روستایی کشور در دولت نهم و دهم خبر داد.
 
در جريان بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در صحن پارلمان:
جعفرزاده: مسکن مهر کار بزرگ و انقلابی دولت احمدی‌نژاد بود


نماینده رشت در مجلس اعلام کرد: مسکن مهر کار بزرگ دولت احمدی‌نژاد بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌شود و این پروژه بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری را در کشور حل کرد.
 
در جريان بررسی عملکرد وزیر راه وشهرسازی در صحن پارلمان:
قادرمرزی: تبلیغ برند خاص برای بانیان مسکن مهر مهمتر از اقتضائات طبیعی بوده است

نماینده قروه و دهگلان در مجلس با انتقاد از نحوه معماری یکنواخت مسکن مهر،‌گفت: گویا تبلیغ یک برند خاص برای بانیان مسکن مهر از اقتضائات طبیعی و انسانی مهمتر بوده است
 
در صحن علنی مجلس عنوان شد
ابوترابی‌‌فرد: یکی از معاونت‌های وزارت راه نشریه‌ای پر هزینه توزیع کرده/نیکزاد: برخورد می‌کنم

 
نایب رئیس مجلس اسلامی خطاب به نیکزاد گفت که یکی از معاونت‌های شما نشریه‌ای تبلیغاتی و پرهزینه چاپ کرده است.
 
نیکزاد در صحن علنی مجلس:
500 مسجد و 261 فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر می‌سازیم


وزیر مسکن و شهرسازی گفت: 500 مجلس و 261 باب فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر می‌سازیم هرچند به لحاظ جمع شدن جمعیت خاص در یک نقطه استانداران باید بودجه لازم جهت فضای آموزشی را اختصاص دهند.
 
بیانیه 200 نماینده مجلس
رئیس‌جمهور مصر به برکت بیداری اسلامی با رأی ملت انتخاب شد

 
200 نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کردند که رئیس جمهور مصر برای اولین بار در تاریخ آن کشور به برکت بیداری اسلامی با رأی ملت به قدرت رسید و امیدواریم رئیس جمهور جدید مصر بتواند با توکل به خدا و پشتیبانی ملت مسلمان مصر به اهداف مورد نظر انقلابیون و آزادگان مصر دست یابد.
 
با ۱۳۰ رأی موافق نمایندگان
پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد


نمایندگان مجلس محمدعلی پورمختار را به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انتخاب کردند.
 
دقایقی قبل
جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت


جلسه علنی امروز پارلمان دقایقی قبل پایان یافت و جلسه بعدی سه‌شنبه 13 تیر ماه رأس ساعت 8 صبح تشکیل می‌شود.
 
 
با حضور 223 نفر از نمايندگان:
جلسه علنی مجلس آغاز شد


جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 13 تير) پارلمان دقایقی پیش به ریاست لاریجانی و با حضور 223 نفر از وکلای ملت آغاز شد.

بررسی موضوع امنیت اخلاقی -اجتماعی با حضور وزیر ارشاد و فرمانده نیروی انتظامی، انتخاب دادستان و رئیس دیوان محاسبات کل کشور و نیز انتخاب اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد.
 
آغاز بررسی اعتبارنامه احمد توکلی در صحن علنی پارلمان


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه13 تيرماه) وارد بررسی اعتبارنامه احمد توکلی منتخب تهران شدند.
 
بررسی اعتبارنامه احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین دستور کار جلسه علنی پارلمان، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت.
 
احمد توکلی تنها منتخبی در مجلس نهم است که با وجود گذشت یک ماه از آغاز به کار این دوره از مجلس، هنوز اعتبارنامه وی به تصویب نرسیده است که دلیل این موضوع اعتراض احمد توکلی به اعتبارنامه علی ایرانپور نماینده مبارکه، مهدی موسوی‌نژاد نماینده  دشتستان و سید فتح‌الله حسینی نماینده پاوه بود که پس از اعتراض احمد توکلی نسبت به اعتبارنامه این سه نفر، این افراد هم متقابلا به اعتبارنامه این منتخب تهران اعتراض کردند.
 
موسوی‌نژاد در علت مخالفت با اعتبارنامه توکلی:
توکلی مدرک دکترایش را ۱۱ ماهه گرفته است

 
نماینده مردم دشتستان گفت: ‌طبق اسناد موجود توکلی قرار بوده که در مدت حضور 15 ماهه خود مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کند درحالی که وی طی مدت 11 ماه مدرک دکترا گرفته است.
 
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس:
بررسی کردیم، مشکلی در اعتبارنامه توکلی وجود ندارد

 
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس توضیحاتی در خصوص شبهات مطرح شده در مورد اعتبارنامه احمد توکلی در صحن علنی مجلس ارائه داد.
 
بررسی اعتبار‌نامه توکلی در صحن علنی مجلس
ایرانپور: توکلی ثابت کند دنبال حل مشکلات مردم است نه جوسازی

 
نماینده مبارکه گفت: امروز راجع به فردی باید صحبت کنیم که عملکرد منفی او باعث شد که تعدادی از نمایندگان مجلس به او اعتراض کنند.
 
بررسی اعتبارنامه توکلی در صحن علنی مجلس
نجابت: توکلی از افتخارات نظام است


نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه آقای توکلی از افتخارات نظام است، گفت: توکلی اول کسی است که در برابر میرحسین موسوی موضع‌گیری کرد و او اولین کسی بود که نسبت به این دولت نقادی کرد و با وجود رفاقتی که با آقایان حداد عادل و لاریجانی دارد، اما بیشترین تذکرات را به این دو نفر داد.
 
لاریجانی در دفاع از اعتبارنامه توکلی:
ظلم در دنیا هم بدون پاسخ نمی ماند،توکلی در راه اعتقادش مبارزه می‌کند


رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از اعتبارنامه احمد توکلی گفت: در بین گناهان کبیره ظلم یک وضع متفاوتی دارد؛ تفاوتش در این است که علاوه بر عقاب الهی در دنیا هم بر اساس سنت الهی پاسخ ظلم داده می‌شود. توکلی در راه اعتقادش مبارزه کرده است.
 
احمد توکلی در پاسخ به معترضین اعتبارنامه:
دست از مبارزه با فساد، انحراف، استبداد، قانون‌شکنی و رانت‌خواری نخواهم کشید
 

منتخب مردم تهران در دفاع از اعتبارنامه‌اش در صحن علنی مجلس گفت: من از مبارزه با فساد، انحراف، استبداد، قانون‌شکنی و رانت‌خواری دست نمی‌کشم و این کار را برای نجات اسلام و مردم می‌کنم.
 
دهقان در دفاع از اعتبار نامه احمد توکلی:
باید برای شخصیت مثل احمد توکلی مراسم تجلیل گرفت

 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها جرم آقای توکلی این بوده که تحقیق کرده و در تمام این سال‌ها در خدمت انقلاب و ملت بوده است، گفت: باید برای چنین شخصیتی مراسم تجلیل بگذاریم چرا که تمام عمر خود را برای انقلاب گذاشته است.
 
اعتبارنامه احمد توکلی با رای قاطع نمایندگان تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه احمد توکلی نماینده مردم تهران را با یک رای قاطع به تصویب رساندند.
 
لاریجانی در صحن علنی مجلس:
کمیسیون تحقیق برای بررسی اعتراضات به اعتبارنامه‌ها ۲۵جلسه تشکیل داد

 
رئیس مجلس ضمن تشکر از کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به اعتراضات نمایندگان به اعتبارنامه‌های منتخبین ملت، گفت: این کمیسیون زمان کافی برای بررسی اعتراضات صرف کرد و برای اعلام نظر خود بررسی‌های لازم را انجام داد.
 
رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس:
دیوان محاسبات سال گذشته ۳۰۰ گزارش در حوزه حسابرسی تقدیم مجلس کرد

 
کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه این دیوان سال گذشته ۳۰۰ گزارش در حوزه حسابرسی-عملکرد تقدیم نمایندگان مجلس کرد، گفت: باید تلاش بیشتری برای کاهش تخلفات در دیوان محاسبات انجام شود.
 
با رای نمایندگان مجلس:
ابقای رحمانی فضلی در ریاست دیوان محاسبات/ رحیمی دادستان دیوان شد
 

با رای نمایندگان مجلس رحمانی فضلی به عنوان رئیس و رحیمی بعنوان دادستان دیوان محاسبات کل کشور انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 198 رای از 235 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با ابقای مجدد عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان رئیس دیوان محاسبات موافقت کردند، همچنین امین حسین رحیمی هم توانست با رأی موافق 204 نماینده مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات منصوب شود.
 
علی لاریجانی ضمن اعلام خبر فوق در صحن علنی مجلس اظهار داشت:‌انشاءالله دوستان در کارشان موفق باشند و با دقت کافی مسائل را دنبال کنند.
 
وی افزود: از دوستان می‌خواهیم که با انگیزه پیشگیری از تخلفات اقدام کنند و از روش‌های رایانه‌‌ای و آنلاین بهره بگیرند.
 
رحیمی در صحن علنی مجلس:
هدف دیوان محاسبات به هیچ وجه نباید مچ‌گیری باشد/ پاسداری از بیت‌المال وظیفه دیوان محاسبات است

 
کاندیدای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات کل کشور با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید هدف دیوان محاسبات مچ‌گیری باشد، گفت: مطابق قانون وظیفه مجموعه دیوان محاسبات، پاسداری از بیت‌المال است.
 
بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی در مجلس:
آقاتهرانی: امر به حجاب و عفاف امر به معروف و واجب عینی است

 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع حجاب و عفاف امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی واجب کفایی و گاهی واجب عینی است.
 
بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی در مجلس:
سالک: ارتقای سطح درست کاری و صلاحیت کارکنان نیروی انتظامی ضروری است

 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از برخوردهای نیروی انتظامی با مردم در راستای طرح امنیت اخلاقی موجب نگرانی است که ارتقای سطح درست کاری و صلاحیت اخلاقی نیروها از مهمترین مسائل است.
 
مطهری در صحن علنی مجلس :
وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی
 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت که وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز( سه شنبه13 تيرماه) طی سخنانی در جریان بررسی عفاف و حجاب در کشور در صحن علنی مجلس، گفت: ایرادی که ما به وزیر فرهنگ و ارشاد داریم عدم استقلال در مقابل نگاه خاص دولت به مسائل فرهنگی است.
 
 
پژمان‌فر در صحن علنی مجلس:
سیاست درستی در مورد عفاف و حجاب نداریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که سیاست درستی در مورد عفاف و حجاب نداریم.
 
 
سردار احمدی‌مقدم در صحن علنی مجلس:
جرائم در دهه 70 افزایش یافت/ افزایش احساس امنیت اجتماعی در جامعه

 
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در دهه 70 شاهد افزایش جرائم و ناهنجاری‌ها در کشور بودیم، گفت: بروز جرم واحساس ناامنی در کشور درحال کاهش و احساس امنیت دائما در حال افزایش است.
 
بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی در مجلس :
منصوری: برای مبارزه با اعتیاد و فحشا قرارگاه عملیاتی
تشکیل شود
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مشکلات کنونی جامعه مانند اعتیاد و فحشا را ناشی از عدم کار کرد سیستم فرهنگی کشور دانست و در این زمینه پیشنهاد کرد تا قرار گاه عملیاتی برای مقابله با این مشکلات به وجود بیاید.
 
بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی در صحن مجلس:
دارایی: در برابر تهدیدات فرهنگی "عزم ملی" وجود ندارد


نماینده مردم اندیمشک در مجلس با انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی گفت: در برابر شبیخون و تهدیدات فرهنگی هیچگونه عزم ملی وجود ندارد.
 
باهنر در صحن علنی مجلس:
قوه مجریه و قضائیه نیروی انتظامی را برای اجرای طرح امنیت اخلاقی یاری کنند


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئولان قوه مجریه و قضاییه خواست تا نیروی انتظامی را در انجام مأموریت خود در موضوع امنیت اجتماعی و اخلاقی یاری کنند.

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس، ریاست صحن علنی پارلمان را بر عهده داشت طی سخنانی پس از پایان توضیحات وزیر ارشاد و سردار احمدی‌مقدم در خصوص موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی اظهار داشت: دغدغه جدی افکار عمومی از طریق نمایندگان به مسئولان کشور منعکس می‌شود و روشن است که اقدامات نیروی انتظامی در حوزه امنیت اخلاقی گوی سبقت را از دیگر دستگاه‌ها ربوده است.
 
اعلام وصول طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

 
طرح افزایش تبصره 3 به ماده 6 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان اعلام وصول شد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان صحن علنی امروز(سه‌شنبه 13 تيرماه) پارلمان، موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.
 
بر این اساس طرح افزایش تبصره 3 به ماده 6 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان اعلام وصول شد. با 145رأی موافق نمایندگان صورت گرفت.
 
موافقت مجلس با فوریت ممنوع شدن عضویت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در هیئت‌مدیره
 

نمایندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌مدیره و مدیریت‌عاملی درقوه مقننه کشورمان موافقت کرد ند.
 
موافقت مجلس با فوریت طرح تبدیل مهلت جذب اعتبارات عمرانی بودجه 90

 
نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تبدیل مهلت جذب اعتبارات عمرانی قانون بودجه 90 به مدت 2 ماه دیگر موافقت کردند.
 
قاضی‌پور:
عده‌ای 14شغل دارند و ماهانه 80میلیون کسب درآمد می‌کنند

 
نماینده ارومیه در مجلس گفت: برخی افراد دارای 14شغل بوده و ماهانه حدود 80میلیون درآمد کسب می‌کنند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، (سه‌شنبه13 تيرماه) در اخطاری با استناد به بند 9 اصل سوم قانون اساسی و در جریان رسیدگی به دوفوریت طرح ممنوعیت عضویت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در هیئت‌مدیره و مدیریت عامل، اظهار داشت: تعدادی از فرزندان مردم بیکارند اما برخی 14شغل دارند و ماهانه حدود 80میلیون درآمد کسب می‌کنند.
 
 
بیانیه 220 نماینده مجلس علیه تحریم نفتی ایران
کشورهای غربی بازنده اصلی تحریم‌های نفتی علیه ایران خواهند بود

 
بیانیه 220 تن از نمایندگان مجلس علیه تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.
 
پایان جلسه علنی امروز پارلمان / جلسه بعدی 8 صبح فردا
 
جلسه علنی صبح امروز مجلس با اعلام محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس دقایقی پیش به پایان رسید.

جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با اعلام محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، به پایان رسید.
 
محمد‌رضا باهنر با اعلام ختم جلسه علنی امروز پارلمان، گفت که جلسه علنی بعدی مجلس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه14 تيرماه) با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار می‌شود.
 
دقایقی قبل؛
جلسه علنی مجلس آغاز شد


جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 14 تير) پارلمان دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.
 
لاریجانی در نطق پیش از دستور:
بررسی وضعیت گرانی در جلسه سران قوا/ ماموریت دولت در تامین نیازهای مردم
 

رئیس مجلس با اشاره به جلسه اخیر سران سه قوه در هفته جاری گفت: در این جلسه مسئله گرانی و راهکارهای اصلاح آن بررسی شد و دولت مسئولینی را مامور کرد که در مورد نیازهای اصلی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.
 
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی نطق پیش‌ از دستور خود در صحن علنی مجلس، گفت: ساختار تقنینی و نظارتی مجلس در این مدت شکل گرفته است و باید از زمان بهره جست و کمیسیون‌های مجلس فعالانه مسائل عمده کشور را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار دهند.
 
وی ادامه داد: تعداد جلسات کمیسیون‌ها در هفته به 4 جلسه ارتقا یافت تا حجم مطالعات کمیسیون‌‌ها افزایش یابد.
 
رئیس مجلس با اشاره به جلسه اخیر سران قوا نیز گفت: در این جلسه که در هفته اخیر برگزار شد به بررسی وضعیت گرانی و راهکارها‌ی اصلاحات پرداخته شد و دولت مسئولینی را مامور کردند که در مورد نیازهای اصلی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.
 
تقی‌پور در صحن علنی مجلس:
حضور ماهواره‌ها در کشور به چالش فرهنگی ـ اجتماعی تبدیل شده است

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور ماهواره‌ها در کشور به چالش فرهنگی- اجتماعی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر از هر 100 نفر 46 نفر در ایران به اینترنت دسترسی دارند.
 
مجلس با بررسی یک فوریتی طرح جامع رسانه‌ها مخالفت کرد
 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود با بررسی یک فوریتی طرح جامع رسانه‌های همگانی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود بررسی یک فوریت طرح جامع رسانه‌های همگانی را در دستور کار خود قرار دادند. بعد از اظهارنظر حمید رسایی به عنوان طراح و نادر قاضی پور به عنوان مخالف و سیدرمضان شجاعی کیاسری به عنوان موافق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یک فوریت این طرح را به رأی مجلس گذاشت و در نهایت نمایندگان با 102 رأی موافق ، 55 رأی مخالف، 22 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت این طرح مخالفت کردند.
 
موافقت مجلس با فوریت طرح تسری در اجرای طرح‌های هادی روستایی
 
نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تسری در اجرای طرح‌های هادی روستایی را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) طرح یک فوریتی تسری در اجرای طرح‌های هادی روستایی را بررسی کردند.
 
بر این اساس بهارستان نشینان با 141 رای موافق، 28 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان، یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.
 
یونس اسدی نماینده مردم مشکین شهر به عنوان طراح طرح ، عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده به عنوان مخالف و ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان به عنوان موافق این یک فوریت سخن گفته است.
 
طبق مصوبه مجلس؛
حق بیمه بیکاری به میزان 4درصد حقوق "بیمه‌شده" تعیین شد

 
مجلس مصوب کرد که حق بیمه بیکاری به میزان 4درصد مزد یا حقوق "بیمه‌شده"باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) طرح اعاده شده بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و به منظور تأمین نظر آن شورا، طرح مذکور را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، ماده 11 این طرح برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح و مقرر شد، حق بیمه بیکاری به میزان 4درصد مزد یا حقوق "بیمه‌شده" است که 3درصد آن توسط کارفرما و 1درصد توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.
 
همچنین مجلس مصوب کرد که دستگاه‌های اجرایی دولتی، در سال اول اجرا، سهم کارفرما را از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری خود و از محل اعتبار بند (45-4) قانون بودجه سال 1391 کل کشور تأمین و پرداخت می‌کند.
 
به موجب مصوبه مجلس، دولت می‌تواند در سالهای بعد بر اساس ماده 50 قانون مدیریت خدمات کشوری، منابع مورد نیاز بند (د) ماده 50 قانون برنامه پنجم پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را پیشبینی و تأمین کند.
 
بهارستان نشینان با 170رأی موافق، 5رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از 207 نماینده حاضر در جلسه، این طرح را به تصویب رساندند
 
با 122 رای موافق نمایندگان صورت گرفت:
موافقت مجلس با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی

 
نمایندگان مجلس با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال 1390 کل کشور موافقت کردند.
 
برای تأمین نظر شورای نگهبان؛
مجلس لایحه عضویت ایران در مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی را اصلاح کرد

 
نمایندگان مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان، لایحه عضویت ایران در مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی را اصلاح کردند.
 
با اصرار مجدد مجلس بر مصوبات قبلی خود؛
لایحه موافقتنامه همکاری قضایی بین ایران و دولت خلق الجزایر به مجمع تشخیص رفت

نمایندگان مجلس با عدم اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری بین ایران و دولت خلق الجزایر، بر مصوبه قبلی خود اصرار کرده و این لایحه را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص ارجاع دادند.
 
بیانیه ۲۲۲ نماینده مردم مجلس:
نیروی انتظامی با متعرضین به شئونات اسلامی مطابق قانون برخورد کند

 
۲۲۲ نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای خواستار برخورد نیروی انتظامی با متعرضین به شئونات اسلامی مطابق موازین قانونی شدند.
 
طبق مصوبه مجلس:
مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی قانون بودجه ۹۰ پایان شهریور ۹۱ تعیین شد

 
نمایندگان مجلس مقرر کردند مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه ۱۳۹۰ پایان شهریورماه ۱۳۹۱ باشد.
 
در صحن علنی پارلمان صورت گرفت؛
اعلام وصول لایحه معاهده استرداد مجرمین بین ایران و قزاقستان

 
لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان اعلام وصول شد.
 
بیانیه ۱۵۰ نماینده مجلس:
ریزگردها آسیب‌های بالای انسانی، اقتصادی و زیست محیطی واردکرده است

 
۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای ضمن تأکید بر لزوم مهار ریزگردها و مقابله با آنان توسط دولت، اعلام کردند که ریزگردها آسیبها و زیان بالایی به لحاظ انسانی، اقتصادی و زیست محیطی بر مناطق مختلف کشور طی سال‌های گذشته وارد کرده است.
 
 
به مدت دو هفته
نمایندگان مجلس به تعطیلات تابستانی رفتند/ جلسه بعدی پارلمان اول مرداد

 
نمایندگان مجلس به مدت دو هفته برای سپری کردن دور اول تعطیلات تابستانی تشکیل جلسه علنی نخواهند داد و جلسه بعدی پارلمان اول مردادماه تشکیل می‌شود.

جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم پارلمان که در غیاب لاریجانی و ابوترابی فرد ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، پایان یافت.
 
نمایندگان مجلس دو هفته جلسه علنی نخواهند داشت و مرحله اول تعطیلات تابستانی را در این مدت سپری خواهند کرد.
 
محمدرضا باهنر پیش از پایان صحن علنی اعلام کرد مجلس دو هفته آینده جلسه علنی ندارد و در این مدت نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه سرکشی خواهند کرد و مباحث را پیگیری می‌کنند.

باهنر در خاتمه اعلام کرد که جلسه بعدی پارلمان اول مردادماه 1391رأس ساعت 8 صبح با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: مجلس ، تیر ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار