نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه توافق‌نامه آميا به صورت لايحه به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: برخي مواد اين لايحه مغاير با استقلال، عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران بوده و بايد در آن تجديد‌نظر شود.

منصور حقيقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از ارائه لايحه "توافقنامه" آميا به مجلس خبر داد و گفت: دولت توافقنامه پرونده آميا را به صورت لايحه به مجلس ارائه خواهد کرد.

وي افزود: البته اين لايحه بايد در مجلس مورد بحث قرار بگيرد چرا که در مورد برخي مسائل اين لايحه نظراتي است که بايد اصلاح شود.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: اعضاي کميسيون نظراتي دارند و معتقدند بايد در جريان رسيدگي به پرونده آميا برخي موارد اصلاح شود.

وي افزود: ما به هيچ وجه اجاره نخواهيم داد افرادي از خارج از کشور بيايند و برخي مقامات ما را مورد سوال قرار بدهند.

حقيقت‌پور تصريح کرد: معتقديم برخي مفاد اين لايحه برخلاف عزت و اقتدار و استقلال جمهوري اسلامي ايران بوده و بايد در آن تجديدنظر شود.

نماينده اردبيل، نمين و نير در ادامه اظهار داشت: لايحه توافق آميا پس از ارائه به مجلس در کميته سياست خارجي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مطرح و پس از بحث و بررسي به صحن اين کميسيون خواهد آمد و پس از تصويب در صحن کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز به صحن علني مجلس ارائه خواهد شد.

لازم به ذكر است، 18 سال پیش(سال 1994 ميلادي) انفجار خودروی حامل مواد منفجره در مقابل انجمن یهودی‌ها در آرژانتین، موجب شکل‌گیری پرونده‌ای شد که به سرعت در عرصه بین‌الملل به "پرونده آمیا" مشهور شد و مقامات صهیونیستی و رسانه‌های غربی از آغاز این حادثه، تلاش کردند ایران را به حمایت از این اقدام متهم کنند؛ اما به رغم اینکه این پرونده تاکنون باز بوده، هیچ مدرکی این ادعای رژیم صهیونیستی را تائید نکرده است.

انتهاي‌پيام/

برچسب ها: پرونده ، آمیا ، مجلس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار