17 نفر از نمايندگان مجلس به وزير امور خارجه در خصوص لزوم رعایت مصالح ملی در خصوص انعقاد توافقنامه اخیر با دولت آرژانتین پیرامون رسیدگی به پرونده آمیا تذكر دادند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران جواد جهانگيرزاده عضو هيئت رئيسه مجلس تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور را به اين شرح قرائت كرد:

ایرانپور نماینده مبارکه به رییس‌جمهور: علت اجرای ناقض مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر وضعیت استخدامی کارکنان شرکت فولاد مبارکه همچنین علت عدم اعلام آلاینده شرکت فولاد مبارکه توسط سازمان حفاظت محیط زیست.

تابش،‌ پزشکیان، مطهری، جعفرزاده، سیدهادی حسینی، توکلی، جهانگیرزاده، هروی، امیرخامکانی، حسین‌زاده،‌ آصفری، حسینی صدر، مصباحی مقدم، کولیوند، حیدرپور،‌ اسداللهی، محجوب و فتاحی نمایندگان اردکان، تبریز، تهران، رشت، قائم‌شهر، تهران، ارومیه، قائنات، زرند، اراک، خوی، تهران، کرج، شهررضا، ارومیه به وزیر امور خارجه: لزوم رعایت مصالح ملی در خصوص انعقاد توافقنامه اخیر با دولت آرژانتین پیرامون رسیدگی به پرونده آمیا

کارخانه، نماینده همدان و فامین به رییس‌جمهور: جلوگیری از افزایش نرخ بی‌رویه برخی از اقلام پزشکی

به وزیر کشور: صدور دستور تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان.

سبحانی‌نیا، نماینده نیشابور به رییس‌جمهور: صدور دستور بازگردان روستاهای جدا شده از شهرستان فیروزه نیشابور به وضعیت سابق.

پیرموذن، نماینده اردبیل به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل.

حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر به وزیر کشور و صنعت: نظارت بر نحوه توزیع برنج وارداتی در شهرهای میمه و شاهین شهر.

قاضی‌پور، نماینده ارومیه به وزرای کشور و راه شهرسازی: تسریع در صدور مجوز احداث مجوز رفاهی جاده ارومیه- مهاباد.

قاضی‌پور‌، اکبریان و جواد جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه و کرج به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در تعیین و تکلیف آزمون استخدامی معلمان شرکتی و پیش دبستانی.

قاضی‌پور، جوکار، تابش و اکبریان نمایندگان ارومیه، یزد و صدوق، اردکان و کرج به وزرای کشور و اطلاعات و نیرو: تسریع در آبرسانی به استان یزد.

حسینی، علی‌پور، خنک‌داری،‌نیازآذری، یوسفیان، شجاعی کیاسری و مقیمی نمایندگان قائمشهر،‌ سوادکوه و جویبار،‌ بابل، آمل،‌ ساری،‌ میان دورد، بهشهر و نکاء به وزیر آموزش و پرورش: نظارت در عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان.

چاردولی و نقوی حسینی، نمایندگان ملایر و ورامین به رییس‌جمهور: تسریع در پرداخت اعتبار طرح تامین آب شرب روستاهای کشور به ویژه ملایر.

ده‌دشتی، سامری، انصاری، آقاجری، سعدون‌زاده و تمیمی نمایندگان آبادان‌،خرمشهر، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و شادگان به رییس‌جمهور: تسریع در حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان‌های محروم.

هاشمی نخل ابراهیمی، آرامی، آشوری تازیانی نمایندگان میناب، رودان،‌ جاسک،‌ بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر به رییس‌جمهور: تسریع در تخصص اعتبار لازم جهت تامین آب‌شرب روستاهای استان هرمزگان.

فتح‌الله حسینی، اسماعیلی، سیدهادی حسینی،‌ یوسفیان ملا، ملک‌شاهی، شهریاری، ندیمی، نجابت، رزم، یحیی‌زاده، جهانگیرزاده، سبحانی‌نیا‌، شوهانی و فتاحی نمایندگان قصر شیرین‌، سرپل‌ذهاب، زنجان و طارم، آمل، قائمشهر، سوادکوه، جویبار، کوهدشت،‌ زاهدان، لاهیجان، تهران، کرمانشاه، تفت، میبد، ارومیه، نیشابور، ایلام به رییس‌جمهور: طلب رزمندگان معاصر با گذشت 11 ماه از سال هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

جعفرزاده نماینده رشت به وزیر نیرو: اتخاد تدابیر لازم به منظور جلوگیری از تعطیلی پروژ‌ه‌های ملی و عدم اخراج کارگران در این پروژه‌ها.

کارخانه، نماینده همدان به رییس‌جمهور: ضرورت رسیدگی فوری به وام ازدواج جوانان.

قادری، نماینده شیراز به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت خسارت وارده در اثر خشکسالی فارس.

لاهوتی، نماینده لنگرود به رییس‌جمهور: در مورد عملکرد بسیار ناهماهنگ هلا‌ل احمر جمهوری اسلامی ایران.

اسدی، نماینده مشکین‌شهر به وزیر نیرو: رسیدگی سریع به وضعیت بسیار نابسمان آب و فاضلات روستایی اردبیل.

بیگلری،‌ بیاتیان و قادرمرزی نمایندگان سقز و بانه، بیجار،‌ قروه و دهگلان به وزیر وزرش و جوانان: کمبود نیرو در ادارات، عدم تخصص مدیران شهرستان، عدم توجه به مدال‌آوران و عدم توجه به ورزش روستایی علیرغم مصوبه سال 1378 هیات وزیران.

بیرانوند، نماینده بروجرد به وزیر ارتباطات: جلوگیری از کار اپراتور سوم رایتل.

ثروتی و جعفری، نمایندگان بجنورد به وزیر کشور: عدم توجه استاندار خراسان شمالی به استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در تعاملات اقتصادی،‌ فرهنگی و آموزشی با کشور دوست و همسایه ترکمنستان.

خجسته، نماینده همدان و فامنین به وزیر علوم و تحقیقات: تسریع در تکمیل اجرایی نقشه جامع علمی کشور در راستای بند 11 سیاست‌های کلی ابلاغ برنامه پنجم،‌به وزیر صنعت: توجه به وضعیت بازار.

سلیمی، جعفری، حسینی و عابد فتاحی نمایندگان محلات و دلیجان، بجنورد،‌ قصر شیرین و ارومیه به رییس‌جمهور: تعیین تکلیف کارگزاران مخابراتی کشور.

یحیی‌زاده، نماینده تفت و میبد به وزیر کشور: برخورد قاطع نیروی انتظامی با عوامل تخریب خط انتقال آب به استان یزد به رییس‌جمهور: صدور دستور تامین اعتبار لازم جهت بازسازی خط انتقال آب به یزد.

کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات به وزیر امور خارجه: رسیدگی به حادثه روز گذشته در مرز ایران و ترکمنستان و اعتراض به رفتار مرزداران کشور ترکمنستان.

سلطانی صبور و فتح‌الله حسینی، نمایندگان رزن و قصر شیرین و سرپل ذهاب به رییس‌جمهور: تمرکز و جدیت در تنظیم بازار و برخورد با گران‌فروشان.

طبیب‌زاده و سیدهادی حسینی، نمایندگان تهران و قائمشهر به وزیر صنعت: عدم پرداخت حقوق کارگران نیشکر کارون.

شوهانی نماینده ایلام به رییس‌جمهور: علت معدوم شدن مواد غذایی خریداری شده توسط جمعیت‌های هلا‌ل‌احمر به ارزش ده‌ها میلیارد ریال

به وزیر امور اقتصادی و دارایی: جلوگیری از برداشت یارانه‌های مردم توسط بانک‌های عامل.

قائد رحمت، نماینده درود و ازنا به رییس‌جمهور: بازگشت یا نیروهای تعدیلی در کارخانه‌های آلیاژ ازنا و ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کارخانه فارسیت درود.

درویش‌پور، نماینده ایذه و باغ‌ملک به وزیر جهاد کشاورزی: توجه به بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان‌های ایذه و باغ‌ملک و آسان نمودن پرداخت تسهیلات.

به رییس‌جمهور: لزوم اقدامات عاجل برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های ایذه و باغ ملک.

نجف‌نژاد، نماینده بابلسر به وزیر کشور: اعلام شهر آستانه نو فریدون کنار.

رحمانی، نماینده تاکستان به وزیر نیرو: تسریع در اتمام کار سد و پروژه آب وفاضلاب تاکستان.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار