يک تحليلگر سياسي تاکيدکرد: دولت آمريکا مجبور است سياست رياضتي معرفي کند تا هزينه بخش پزشکي را پيش از آن که از بودجه دولت بيشتر شود،کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با کاهش هشتاد و پنج ميليارد دلاري بودجه دولت اين کشور موافقت و دستور اجراي آن را امضا کرد. اوباما روز جمعه پس از برگزاري جلسه ناموفق با رهبران دموکرات‌ها و جمهوري خواه کنگره، دستور کاهش بودجه هشتاد و پنج ميليارد دلاري را امضا کرد. 

رئيس جمهور آمريکا، جمهوري خواهان را به دليل جلوگيري نکردن از کاهش هزينه ها، که بدون شک بخش هزينه هاي نظامي و داخلي را تحت تاثير قرار خواهد داد، مقصر معرفي کرده است. به اين ترتيب، دولت آمريکا بايد از روز شنبه به اجبار هشتاد و پنج ميليارد دلار از هزينه هاي سال جاري خود بکاهد. اوباما با انتقاد از جمهوري خواهان، حمايت آنان از ثروتمندان را مهم‌ترين علت براي دست نيافتن به توافق در روز جمعه اعلام کرد. اوباما هشدار داد کاهش بودجه به طبقه متوسط جامعه فشار وارد خواهد کرد. وي همچنين يادآور شد کاهش بودجه بايد دقيقاً مطابق با قوانين و مقررات آمريکا باشد. 

کارشناسان اعلام کردند انتظار دارند توليد ناخالص داخلي آمريکا در سال 2013 شد توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال 2012 ، کاهش قابل ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد.

اين درحالي است که آمريکا از طرف ديگر با يک بدهي شانزده و شش تريليون دلاري مواجه است. کاهش بودجه که اوباما دستور آن را امضا کرده، در سال دو هزار و يازده طراحي شده است. اين کاهش بودجه مي تواند بر حقوق ده هزار معلم و هفت هزار و دويست  متخصص امور کودکان معلول و ناتوان تاثير گذارد. نزديک به هشتصد هزار کارمند غيرنظامي وزارت دفاع آمريکا نيز احتمالا با کاهش بيست درصدي حقوق و مزاياي خود مواجه خواهند شد.

شبکه پرس تي‌وي درگفتگويي با «کارل دنينگر» موسس پايگاه اطلاع رساني market-ticker.com از وي مي پرسد: برخي مي‌گويند که اين بحران به اندازه‌اي نيست که از آن به عنوان ابزاري براي منحرف کردن توجه مردم استفاده کرد زيرا به نظر مي رسد که اگر چه رئيس جمهور آمريکا صحبت کرد و درباره کاهش هزينه هاي دولت حرف زد، اما از منظر ما که در خارج هستيم به نظر مي رسد، موضوع اصلي که درباره آن صحبت مي کنيم شانزده تريليون دلار بدهي آمريکا باشد که هرگز درباره آن صحبت نشده است. شما اين مسئله را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 

دنينگر پاسخ داد: کاهش هزينه ها به نوبه خود به دو درصد تغيير در هزينه هاي دولت مربوط مي شود. اگر ما نتوانيم تدبيري براي يافتن دو درصد بودجه دولتي که نيازي به هزينه کردن آن نيست پيدا کنيم، آن گاه مشکلات بسيار بزرگ‌تري خواهيم داشت. 

موضوع اصلي اين است که دولت مرکزي در چهار سال گذشته مبالغي را براي توليد ناخالص داخلي کاذب ايجاد کرد. دردوازده ماه گذشته، اين مبلغ معادل هشت درصد اقتصاد آمريکا بود و آن ها اين کاررا  از طريق کسري بودجه انجام مي دهند. بنا بر اين، بحثي که بايد در اين کشور مطرح شود اين است که مي خواهيم دولت چه خدماتي در اختيار ما قرار دهد و چه کسي حاضر است براي دريافت اين خدمات ماليات بپردازد. به جاي آن بحث، ما هم رئيس جمهور و هم احزاب سياسي آمريکا را داريم که درباره فاجعه افزيش بيشتر و بيشتر بدهي ها مهر سکوت بر دهان خود زده‌اند.



                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: هزینه ، بودجه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار