تغییر جدی در مدیریت اصناف اساسنامه‌ی خانه سینما باید به گونه‌ای شائبه استفاده از موقعیت برای گرفتن رانت را از بین ببرد.

"علیرضا رئیسیان" کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص باز شدن مجدد خانه سینما گفت: بسته شدن خانه سینما عیب بزرگی بود و هم اکنون نیز راه‌اندازی مجدد آن باعث خوشحالی همه‌ی اهالی سینما شده است.
وی افزود: تجربه دو سال اخیر برای مدیریت صنفی و دولتی باید گرانقدر باشد از این پس و براساس این تجربه باید اتفاقهای خوبی رخ دهد.
"رئیسیان" اظهار داشت: از این پس مدیریت این نهاد صنفی نباید به مدیریت و منافع خود فکر کند بلکه باید به منافع اعضای صنف بیاندیشد.
وی بیان کرد: در نهاد دولتی با زور و اجبار نمی‌شود یک نهاد صنفی را اصلاح کرد و همچنین در حوزه فرهنگ باید اصلاح در شأن هنرمندان باشد.
"رئیسیان" عنوان کرد: اصلاح اساسنامه خانه سینما، مشارکت مؤثر در امر صنفی و همچنین یک تحول و تغییر جدی در مدیریت اصناف می‌خواهد، به صورتی که در آینده مدیران خانه و اصناف شائبه استفاده از موقعیت برای گرفتن رانت را از بین ببرد.
وی در خصوص اساسنامه جدید خانه سینما اظهار داشت: آنگونه که شنیده‌ایم در اساسنامه جدید بسیاری از اشکالات گذشته رفع شده و با اصلاح مجاری قانونی آن، هر صنفی شکل قانونی پیدا کرده و براساس آن منافع و بازخورد آن خوب خواهد شد.
"رئیسیان" در خصوص نام جدید خانه سینما تحت عنوان خانه سینما جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: مجمع عمومی می‌تواند برای اسم تصمیم‌گیری کند و دولت هم نباید برای آن نام چندان نتیجه‌گیری کند چرا که خود سینما گران بالغ هستند و می‌توانند خود تصمیم بگیرند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار