چهل وچهار کشور عضو حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص بازداشت مخالفان بحريني در زندانها ابراز نگراني کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي بي سي ؛ جمعيت هاي مخالف بحريني قصد دارند امروز موضعي يکسان درباره طرح مشارکت پادشاه بحرين يا نماينده وي در جلسات گفتگوي ملي اتخاذ کنند زيرا جلسه گفتگوي ملي پنج بار تشکيل شده اما به نتيجه اي نرسيده است . 

خبرنگار اين شبکه تصريح کرد: در بيانيه صادره از جانب دفتر پادشاهي بحرين آمده است پادشاه طرف مذاکره با مخالفان نيست و شرکت او اصلا در اين جلسات مطرح نيست و اين باعث ناخرسندي و خشم مخالفان بحريني شده است. پنج جلسه گفتگوي توافق ملي در منامه برگزار شده است که در اين جلسات شکل گفتگو و جوانب سازماني آن بحث و بررسي شد اما سرنوشت جلسه ششم گفتگو همچنان معلق مانده است.

وي افزود: مشارکت شخص پادشاه و نماينده وي در گفتگوها مورد قبول نظام نيست و اين باعث خشم مخالفان شده است زيرا دفتر پادشاهي در بيانيه اي اعلام کرد پادشاه متعلق به همه مردم است و تنها يک قدم از کساني که در گفتگو شرکت کرده اند دور است. نبود نماينده پادشاه در گفتگو حقيقتي است که قابل بحث نيست. مخالفان مي گويند اين موضع تندرويانه خانواده حاکم است که نمي گذارد در اين نشست ها يک موضع گروهي اتخاذ شود.

وي افزود: مخالفان با اعتراض و تظاهرات در خيابانها نشان دادند  بيانيه دفتر پادشاهي را قبول ندارند و اعلام کردند اين عاملي است تا مخالفان از گفتگو کنار بکشند.وائل حجار افزود درگيري ميان نيروهاي امنيتي و تظاهر کنندگان منجر به زخمي و کشته شدن برخي از آنان شده است . بار ديگر تظاهرات روز جمعه در منامه و چند روستاي بحرين آغاز شد و شرکت کنندگان در اين تظاهرات نگه داشتن جسد جوان «محمود جزيري» که بيش از يک هفته است شهيد شده محکوم کردند.

يکي از تظاهر کنندگان گفت: هيچ کس خيابانها را ترک نخواهد کرد چرا که به آنها اهانت شده است و نظام بحرين نمي تواند آنها را به زانو در آورد زيرا ما از کربلا درس پايداري ومقاومت گرفته ايم.علاوه بر اينکه مخالفان از داخل به نظام فشار مي آورند اين کشور نيز با فشارهاي بين المللي روبروست و چهل وچهار کشور عضو حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص حبس افراد بازداشتي که خواستار آزادي بيان هستند ابراز نگراني کردند.



برچسب ها: کشور ، بحرین ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار