سي سخت، رنگين كماني از زيبايي ها واحد گردشگری كهگيلويه و بوير احمد ، مهمانان نوروزي را به دياري از آينه تمام نماي زيبايي ها، چشمه سارها، سبزه زار و سفيدي برف فرامي خواند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، در دامنه باصلابت دنا و در ميان رايحه اي خوش از بوي آويشن، چويل، كلوس و بيلهر در فضايي رويايي با شنيدن موسيقي آهنگيني از شرشر آب بر بلنداي كوهسار آرامش خيال واقعي را مي توان احساس كرد. در مسير رسيدن به مقصد، تابلوهاي طبيعي از زيبايي هاي رنگارنگ چشم هر رهگذر و دوستدار طبيعتي را محو خود مي سازد.

بنا براين گزارش : خروش آب چشمه سارها در جويبارهاي كوهستاني ميان درختان بلوط، سبزه زارها، شقايق هاي وارونه و آواز خوش پرندگان نشاطي تازه به جان مي بخشد.در اين ميان اگر كوله بار سفر را بسته ايد و خواهان سفري خوش و لذت بخش همراه با خانواده خود هستيد، به شهر زيبا و توريستي سي سخت سفر كنيد.سي سخت شهري با مردماني سختكوش، مهمان نواز و پرتلاش در دامنه دنا، اين كوه باشكوه در جشن مهماني طبيعت خود را براي پذيرايي از گردشگران نوروزي آماده كرده است.

در اين گزارش آمده است :  شهر سي سخت داراي پيشينه تاريخي و قديمي است كه سكونت در آن به قبل از اسلام برمي گردد.

اين گزارش مي افزايد :  سي سخت نمادي از جلوه هاي زيباي خداوندي است كه در آن زمينه هاي مناسب و فراواني براي جذب توريست و گردشگران داخلي و خارجي وجود دارد.

شايان ذکر است :  محصولات متنوع در دامنه دنا بويژه عسل طبيعي، داروهاي گياهي، كشمش، گردو، آبغوره، كشك، انواع حبوبات و روغن هاي محلي مرغوب و ديگر محصولات متنوع سوغات هاي اين شهر براي مسافران نوروزي است.

 سي سخت را از مناطق پرجاذبه در كهگيلويه و بويراحمد
لازم به ذکر است :  شهر سي سخت در دامنه دنا، بلندترين كوه رشته كوه هاي زاگرس قرار دارد كه در قسمتي از فصل پاييز و تمامي زمستان با كوه هايي پوشيده از برف چون تابلويي زيبا از دور نمايان است.

گفتني است :جاذبه هاي سي سخت را مي توان در آبشارها، چشمه ها، كوهسارها، درياچه ها و زيبايي هاي رنگارنگ طبيعي ديگر جستجو كرد.

 خاطر نشان مي شود : بزرگ ترين و پرآب ترين چشمه در اين شهر چشمه ميشي نام دارد كه در پايين گردنه بيژن قرار گرفته و آب آن زمين هاي زراعي ده بزرگ سي سخت را آبياري مي كند. پيوند، منطقه كوه گل، چشمه ميشي، دشتك، بن رود و بندان، چشمه سرد، طوف و منطقه تاگي را از جمله مناطق گردشگري در شهر سي سخت دانست. همه ساله در فصل تابستان و ايام نوروز مسافران و گردشگران زيادي از استان هاي فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، اصفهان، يزد، تهران و ديگر نقاط كشور از زيبايي هاي بكر اين خطه ديدن مي كنند.

ياد آور مي شود :  براي ديدن زيبايي هاي شهر سي سخت مي توان از مسير جاده ياسوج ـ سي سخت و اصفهان ـ سميرم ـ پاتاوه و مسير كريك ـ سي سخت به اين شهر وارد شد.

گفتني است :  علاوه بر اين مسير ها از طريق جاده گچساران ـ باشت ـ ياسوج ـ سي سخت، جاده شيراز ـ كاكان و ياسوج ـ سي سخت نيز مي توان به اين منطقه سفر كرد.

شاين ذکر است :  مناطق گردشگري اين شهر يكي از زيباترين و كم نظيرترين جاهايي است كه مي توان تمامي نماد هاي طبيعت را در آن ديد.

در پايان اين گزارش آمده است : شهر سي سخت با مساحت حدود2/ 5 كيلومتر مربع و با جمعيت 8500 نفر در 35 كيلومتري شمال غرب ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد واقع شده است/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.