معاون غذا و داروي دانشگاه علو‌م‌پزشکي مشهد گفت: با افزایش ذخيره‌ دارویی قدرت مقابله با بحران تحریم دارو را افزایش می دهیم.


محمدرضا صابري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ ضمن بیان مطلب بالا افزود: دانشگاه و بيمارستان‌هاي مختلف در حد منابعشان، دارو به ویژه داروهای استراتژيکي را ذخيره کرده‌اند و برخي بيمارستان‌ها تا 3 ماه و در برخی اقلام بيش از 3 ماه مصرف دارو را ذخيره کرده‌اند.

وی با اطمینان بخشی از تأمین داروی مورد نیاز بیماران در کشور تأکيد کرد: کشور در هر شرایطی داروی مورد نیاز بیماران را تأمين مي‌کند و جاي نگراني قطعي نيست؛ ضمن اين که بيشترین مراجعه مردم به داروخانه ها برای تهیه ی نیازهای روتین و عام الشمول است که تا کنون در این زمینه مشکل چنداني نداشته‌ايم.

دبير قطب 3 کشور همچنين با اشاره به اين که «واردات، توليد و توزيع دارو از سوي شرکت‌‌هاي مجزا و مشخصي انجام مي‌شود» تصریح کرد: توزيع دارو در کشور بر عهده ی 40 شرکت استاني و کشوري، است و مشهد سانتر توزيع دارو در سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي به شمار می آید و نیز نمايندگی تمام شرکت‌هاي پخش کشوري در استان را داراست.

به گفته ی وی بيش از 97 درصد داروها در داخل توليد مي‌شود و فقط 3 درصد داروها وارداتي اند.

معاون غذا و داروي دانشگاه علو‌م‌پزشکي مشهد با بيان اين که «داروها به صورت سنتي بر اساس ميزان جمعيت توزيع مي‌شود» گفت: در حال حاضر بر اساس جمعيت سه استان خراسان رضوي،شمالي بيش از 7درصد داروي کشور را جذب مي‌کنيم و بديهي است به همان نسبت، شرکت‌های توزیع دارو موظف اند در تمام شهرهاي استان‌هاي سه‌گانه خراسان توزيع دارو داشته باشند. /س

برچسب ها: افزایش ، ذخیره ، دارویی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.