علیرضا مجیدی در وبلاگ يک پزشک نوشت:کنترلر MYO دقیقا به همین خاطر ساخته شده است، MYO قرار است در اواخر سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱۴۹ دلار وارد بازار شود، میو فعلا به ویندوز و مک کار می‌کند، اما به زودی با اندروید و iOS هم سازگار خواهد شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در چند سال اخیر، نوع ارتباط ما با وسایل الکترونیک، تغییر زیادی کرده است. زمانی مجبور بودیم برای استفاده از گوشی‌هایمان، از دکمه‌های فیزیکی استفاده کنیم، با آمدن آی‌فون و رایج شدن صفحات لمسی، نوع کاربری ما تغییر زیادی کرد و عینی شد. مثلا برای بزرگ کردن یک عکس، کافی بود «پنیچ» کنیم. این نوع ارتباط بسیار طبیعی‌تر و عینی‌تر بود.

ما به یاری Wii شرکت نینتندو یا کینکت مایکروسافت، قصد داشته‌ایم به نوعی اشارات و حرکات بدنی را به کنسول‌های بازی یا کامپیوترها منتقل کنیم، هم Kinect و هم کینکت تا حدودی موفق بوده‌اند، اما میزان موفیت آنها چندان بالا نبوده است، مثلا به کمک کینکت هنوز نمی‌شود، اشارات ظریف انگشت و حرکات انگشتان را به ماشین‌ها منتقل کرد.

مهندسان و پژوهشگران، دست از تلاش برنداشته‌اند، مثلا Leap Motion یک وسیله کوچک است که به USB‌ متصل می‌شود. لیپ، دو دوربین و سه LED فروسرخ دارد و می‌تواند متوجه حرکات انگشتان کاربری شود که در فاصله یک متری آن قرار دارد.

اما ما چرا برای فهماندن زبان بدن و دستورات حرکتی خود به ماشین‌ها، فقط به فناوری تشخیص دیداری حرکات قناعت کنیم، چرا به فکر دیگری نباشیم؟ آیا راه آسان‌تر و دقیق‌تری وجود ندارد؟

کنترلر MYO دقیقا به همین خاطر ساخته شده است، MYO قرار است در اواخر سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱۴۹ دلار وارد بازار شود، میو فعلا به ویندوز و مک کار می‌کند، اما به زودی با اندروید و iOS هم سازگار خواهد شد.

امید زیادی داریم که MYO ، ما را به آرزویی که با دیدن فیلم گزارش اقلیت در سر می‌پرواندیم برساند.
 
 

تفاوت MYO با بقیه کنترلرها این است که از سیگنال‌های الکتریکی عضلات دست را تفسیر می‌کند و از روی آنها متوجه حرکات دست و انگشتان می‌شود و بعد این حرکات را به صورت بلوتوپ به دستگاه‌های دیگر مخابره می‌کند.

ویدئوی تبلیغی MYO ، بسیار هیجان‌انگیز است.

برچسب ها: علیرضا ، مجیدی ، یک پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.