موجی از برف و سرما كه به نظر می رسد از ابتدای فصل سرمای امسال تاكنون در اردبیل بی سابقه باشد برای ساكنان قسمت وسیعی از این استان در راه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یك سامانه قدرتمند با منشاء دریای سیاه درحال حركت به سوی ایران زمین است كه پیش بینی می شود با ورود آن به استان اردبیل از اواخر وقت دوشنبه سبب آغاز ریزش برف و استقرار هوای بسیار سرد در قسمت وسیعی از این استان شود.

معاون اداره كل هواشناسی استان اردبیل گفت : نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ این ناوه عمیق هستند كه با افت قابل ملاحظه ارتفاع فشار و گرادیان شدید خطوط هم ارتفاع در سطوح میانی جو همراهی دارد.

علی دولتی مهر افزود : این ناوه با ریزش هوای سرد ناشی از زبانه های پرفشار اروپایی در سطح زمین همراهی می كند و با نفوذ آن به استان اردبیل سبب كاهش شدید دمای هوا در منطقه خواهد شد كه انتظار می رود در بعضی نقاط این كاهش دما به 18 درجه سلسیوس (سانتیگراد) برسد.

وی اظهار كرد كه این توده هوا از دوشنبه شب به تدریج به استان اردبیل نفوذ می كند و با ریزش كامل آن به منطقه بارشها از روز سه شنبه تشدید می شوند.

وی با اشاره به اینكه در بلندی ها و مناطق كوهستانی سردسیر استان اردبیل بارش برف به شكل نسبی سنگین خواهد بود یادآوری كرد كه ناپایداری ها تا اواخر وقت چهارشنبه این هفته ادامه می یابند ولی در روز پنجشنبه نیز آسمان منطقه ابری و مه آلود و هوا سرد خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، برف ، بی ، سابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.