استاندار مرکزی از تصویب کلان‌شهر شدن اراک با مصوبه هیئت دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علی اکبر شعبانی فرد در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر اراك با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری شهرستان اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت استان متعلق به شهر اراک است و به دنبال پیگیری‌های انجام شده و مصوبه دولت، کلان شهر شدن اراک نیز به انجام رسید و که با الحاق شهر سنجان به اراک تحول اساسی در این شهر به وجود خواهد آمد.
استاندار با بیان اینکه کلان شهر شدن اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است اضافه کرد: این مصوبه توسط وزارت کشور به استانداری ابلاغ شده است.
وی همچنین اظهار کرد: با روندی که برای فراهم آوردن امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه اراک آغاز شده است حداکثر تا اواخر فروردین ماه سال آینده لایتینگ فرودگاه انجام می شود.
وی با بیان اینکه روکش باند انجام شده است، افزود: باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای پهن پیکر و ایرباس برای حجاج و سفرهای خارجی آماده می شود.
استاندار در خصوص دیگر پروژه های عمرانی نیز عنوان کرد: در راستای تغییر وضع مبلمان شهری استان پنج پروژه زیرگذر در سطح شهرستان اراک با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در دست اقدام است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با عنایت به اینکه فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی شروع شده باید از قدرت و نفوذ نمایندگان استان استفاده بهینه ببریم.
وی افزود: در بازدید از پروژه های عمرانی از آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی که از مدیران موفق استان بوده است دعوت به عمل آمد تا از نزدیک با مشکلات پروژه‌ها آشنا شده و در جریان افق آینده پروژه ها که توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی توضیح داده می‌شود قرار گیرد.
شعبانی فرد گفت: امیدوارم بتوانیم از توان نمایندگان استان در خصوص رفع مسائل فرودگاه، مدیریت مبلمان شهری و پروژه‌های خدمات رسانی استفاده کنیم.
استاندار به همراه معاونین و هیات همراه خود پس از بازدید از فرودگاه اراک از طرح های عمرانی شهرداری اراک نیز بازدید کردند./س

برچسب ها: کلان شهر ، اراک ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.