جهانگير الماسي در باره اهميت فيلم كوتاه و حضور فيلم سازان جوان در جشنواره گفت: فيلم كوتاه ساختن به مراتب كار دشوارتري نسبت به فيلم بلند ساختن است و مثل غزل گفتن در برابر مثنوي گفتن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن سينماي جوانان ايران؛، جهانگير الماسي بازيگر و كارشناس سينما در باره اهميت فيلم كوتاه و حضور فيلم سازان جوان در جشنواره گفت: فيلم كوتاه ساختن به مراتب كار دشوارتري نسبت به فيلم بلند ساختن است و مثل غزل گفتن در برابر مثنوي گفتن است. اگر فيلم بلند را يك قصيده بدانيم فيلم كوتاه مثل دوبيتي و رباعي است. فيلم كوتاه داراي شخصيت مستقل و قوي است و اثرات جانبي زيادي دارد و مي تواند افق هاي فكري و كاري يك فيلم ساز جوان را روشن كند. 
الماسي در ادامه گفت: با فيلم سازي كوتاه مي توانيد به مختصات فرهنگي و ملي و بومي هر كشوري دست پيدا كنيد. بنابراين برگزاري جشنواره هاي متعدد براي فيلم سازان فيلم كوتاه يك نياز و ضرورت است تا استعدادهايشان مجال بروز و ظهورپيدا كند . 
بازيگر نقش عشق ضمن بيان  اهميت تفكيك حضور فيلم سازان فيلم اولي در چنين جشنواره اي عنوان كرد: فيلم سازان اول با حضور در چنين جشنواره هايي به ايجاز در كارشان مي رسند و مي توانند توانايي هاي خودشان را محك جدي بزنند و اين جشنواره مي تواند يك عامل ارتباطي ميان فيلم سازان جوان با جامعه باشد. 
گفتني است؛ دومين جشنواره فيلم اولي ها توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني در سال 92 برگزار خواهد شد./ص
برچسب ها: فیلم ، کوتاه ، اکران ، سینما ، الماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار