جنگ کنونی داخلی سینما با توجه به فردگرایی افراد حاضر در سینما تنها به خاطر منافع شخصی و بر سر قدرت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در دومین برنامه از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد، "جهانگیر الماسی" بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در مورد حس خود نسبت به بزرگداشت برگزار شده در این دوره برای او گفت: در آن لحظه یاد همه سینمای ایران و یاد همه کسانی که با بزرگواری، صبوری و عنایت شان دیدن و استدراک را به من آموختند با من همراه بود.

وی در خصوص کناره گیری 12 ساله اش از حیطه بازیگری اظهار داشت: از طریق بازیگری و با استفاده از زبان افاده معنا در سطح انجام می شود اما برای حرف زدن با اندیشه باید ابزار دیگری را انتخاب کرد به همین خاطر من به فیلمسازی رو آورده ام.

الماسی افزود: ارزشمند بودن بازیگری در ذات در برخی تولیدات نمایشی تنزل پیدا می کند و دلیل اتفاق افتادن چنین امری وجود برخی تبعیض ها و ندانستن قدر و دانش است و من با وجود دوستی با همه از تبعیض ها دل آزرده ام.

این بازیگر عنوان کرد: هم اکنون در بازیگری از نیروهایی استفاده می شود که دلیل حضور آن ها به طور کامل در این عرصه مشخص نیست و به عنوان یک فردی که برایم سرمایه گذاری شده بایستی درست از من استفاده شود و مردم به دلیل هوشمند تر بودن  این مسئله توجه دارند اما مسئولان امر این موضوع را درک نمی کنند.

وی تصریح کرد: براساس شناخت خودم به عنوان یک فرد انسان ابتدا باید خو را بشکند و راه پیش گرفته در سینما درست نیست و حتی فارغ التحصیلان بازیگری هیچکدام به این عرصه راه پیدا نمی کنند و این نتیجه برخورد سطحی ما با بازیگری است در آمریکا برد پیت از 15 سالگی به طور عملی و هم آموزش برای پیداکردن قابلیت و اصالت بازیگری را آموخته است.

الماسی اظهار داشت: بازیگر به طور خاص برخوردش طرز لباس پوشیدنش و.. بر مردم تاثیر می گذارد و در کشورمان مردم با فرد گرا شدن با هم خوب نیستند در صورتی که در جوامع پیشرفته ارائه کردن خدمات بیشتر به مردم از بهترین مواهب است، می کند.

این بازیگر عنوان کرد: انتظار تقدیر شدن و گرفتن بزرگداشتم را نداشتم و از مدیریت سینمای ایران به خاطر این عمل سپاسگذارم در دهه شصت با وجود کارهای خوب تنها از بچه های قلم و از جشن منتقدان سینمای ایران در دوره اول جایزه گرفتم و اکنون بازگشت به آن دوران جوانی وشور و اشتیاق من برای بازیگری را دوست دارم.

وی در مورد اقناع پرویز شیخ طادی از بزرگر کردن برای او گفت: به دلیل فردگرایی هر کس به منافع خود فکر می کند جنگ کنونی داخل در سینما به خاطر قدرت و منافع شخصی رخ می دهد و اصرار ما باز شدن خانه سینما به خاطر ساماندهی صنوف است و در آخر این خانه هم باز می شود.

الماسی تصریح کرد: سینمای ما امروز هدف درازمدت ندارد و در بخش مدیریت، فروش، توزیع، بازاریابی و کنترل سلیقه ضعیف عمل می کند در اقتصاد آزاد کیفی و در اقتصاد دولتی، دولت تعیین می کند و ما هم اکنون بین بخش خصوصی و دولتی معلق هستیم مسئولان و سینماگران برای بهبود وضع فعلی سینما به اهتمام جمعی، اتحاد و اتفاق بیشتری نیاز دارد و ما هم اکنون دچار عوام زدگی شده ایم در صورتی که هر فیلمی باید حرف، زبان و تکنیک نو داشته باشد و یکی از عوامل مهم دیگر برای بهبود شرایط در این اوضاع توزیع تخصص هاست./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار