استاندار اردبیل گفت: از مردم انتظار داریم خانه ها را به انبار مواد غذایی تبدیل نكنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه كمیسیون تنظیم بازار استان اردبیل افزود: باتوجه به نزدیكی روزهای پایانی سال و به دلیل دید و بازدیدهای نوروزی و مهمانی ها در این برهه زمانی، پیش بینی افزایش خرید مردم تا دو برابر امری طبیعی است.

وی اضافه كرد: ولی باتوجه به وجود كالاهای اساسی به میزان كافی در بازار و عرضه مواد غذایی تا پایان تعطیلات نورزی، انتظار می رود مردم فقط نیاز خود را تامین كنند و افزایش چند برابری خرید خانوارها توجیهی ندارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: این امر خود به افزایش قیمت كالاها در بازار كمك می كند و از مردم انتظار می رود این مساله را در نظر گرفته و رعایت كنند.

نیكزاد بیان كرد: به منظور تامین كالاهای اساسی و تامین نیاز بازار در صورت لزوم محدودیت هایی برای خروج كالاهای اساسی اعمال خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینكه در این روزها فروش بازار افزایش می یابد، باید با واكنش مناسب بازاریان یعنی تثبیت قیمت ها همانند ماه های پیش و حتی كاهش را شاهد باشیم چرا كه از سود منطقی برخوردار می شوند و از این رو افزایش غیرمنطقی قیمت ها توجیهی ندارد.

نیکزاد اظهار كرد: البته بیشتر بازاریان شهر دارالارشاد اردبیل این مسایل را مد نظر قرار می دهند و ما از برخی افراد نیز انتظار داریم كه رعایت كنند و با هماهنگی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حكومتی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

استاندار اردبیل در ادامه از تامین و ذخیره سازی كالاهای اساسی در استان خبر داد و گفت: در زمینه تامین كالاهای اساسی ماند گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن، شكر و آرد گندم كمبودی وجود ندارد.

نیکزاد با اشاره به افزایش نرخ كرایه حمل و نقل برون شهری تشریح كرد: از 25 اسفندماه نرخ حمل و نقل اتوبوس های بین شهری همزمان با سراسر كشور در استان اردبیل نیز 20 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: این افزایش قیمت براساس مصوبات بوده ولی باید با نظارت دقیق صورت گیرد تا كرایه ها بیشتر از نرخ مصوب افزایش پیدا نكند/س 

برچسب ها: اردبیل ، انبار ، مواد ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.