آستار در فاصله 180 کیلومتری شمال غربی شهر رشت و در ساحل دریاچه خزر از مناطق زیبا و دیدنی گیلان است که در آستانه فصل بهار حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ شهرستان آستارا با جمعیت ۸۵۸۴۷ نفر از مناطق گیلان است که با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد .

مردم خونگرم و میهمان نواز این دیار کهن به زبان آذری و تالشی و گیلکی صحبت می‌کنند. شغل اکثر مردم آستارا صادرات یا واردات کالا تجاری و کشاورزی است.

همچنین این شهرستان همه ساله به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگری است که از شهرهای مختلف ایران به این شهر مسافرت می‌کنند.

از جاذبه‌های طبیعی گردشگری آن می‌توان به دریاچهٔ استیل ، ساحل صدف و ارتفاعات سرسبز و جنگلی آن که همه ساله کوهنوردان زیادی را به خود جذب می‌کند اشاره کرد.

آبشار لاتون که به فاصلهٔ سه و نیم ساعت پیاده‌روی از روستای کوته کومه در شهر لوندیل آستارا واقع شده‌است، گردنه حیران، روستای میاکومی، آبگرم علی داشی و کوته کومه از دیگر جاذبه های سیاحتی این شهرستان است که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

آستارا با پیشینه درخشان فرهنگی خود دارای مدرسه ای صد ساله است که امروز به نام دبیرستان حکیم نظامی مشهور است ، مدارس سنایی سیبلی شهید مدنی ، قلعه تک آغاج ،امامزادگان ابراهیم و قاسم ، بقاع پیرقطب الدین ، شیخ تاج‌الدین محمود خیوی ، سیدمحمد دوست ، تله کابین حیران ، آسیو شوان یا اسیاب آبی ، پارک جنگلی بی‌بی یانلو ، کوه اسپیناس ، بهشت کاکتوس‌ها ، باغ های ملی ، چای عباس آباد و باغ پرندگان از مناطق دیدنی این شهر مرزی است./س
برچسب ها: شهر ، مرزی ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.