دبير سابق دفتر تحکيم وحدت ضمن تقدير از اقدامات دستگاه ديپلماسي کشور در پافشاري بر مواضع منطقي و برحق ايران، گفت: ايستادگي مردم در شرايط سخت اقتصادي مذاکره کنندگان را وادار پذيرش حقوق ايران کرد.

مهدي اميريان دبير سابق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن تقدير از اقدامات دستگاه ديپلماسي کشور در زمينه پافشاري بر مواضع منطقي و برحق ايران، گفت: دستگاه ديپلماسي کشور با تکيه بر حمايت و پشتيباني مردم، غرب را در زمينه هسته‌اي مجبور به عقب‌نشيني کرد.

وي با بيان آنکه غرب چاره‌اي جز عقب نشيني از مواضع غيرمنطقي خود نداشت،‌ خاطرنشان کرد: ايستادگي مردم در برابر شرايط و فشارهاي سخت اقتصادي تحريم‌کنندگان را وادار پذيرش حقوق ايران کرد و غرب به اين نتيجه رسيد که تحريم‌ها تاثيري بر اراده ملت نخواهد داشت و چاره‌اي جز ديپلماسي در اين زمينه ندارد.

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت ادامه داد: مسئولان و برخي جريان‌هاي سياسي بايد از غفلت انگاري پرهيز کرده و بدانند که کوتاهي از مواضع مسلم هسته‌اي شرايط کشور ما را نه تنها بهتر نخواد کرد،‌ بلکه غرب فشارها را بر ما بيشتر مي‌کند و اين ساده انگاري است که به اميد ادعاهاي واهي آنان از حق مسلم هسته‌اي خود دست برداريم.

اميريان با بيان اينکه دستاورد انرژي هسته‌اي مي‌تواند در عرصه‌هاي مختلف براي ايران مثمر ثمر باشد‌، گفت: اميدواريم به فضل خداوند و با تلاش جوانان کوشاي کشور بتوانيم فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را ادامه داده و از اين انرژي صلح‌آميز در عرصه‌هاي مختلف علمي و پزشکي استفاده کنيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي کشور و مردم بايد همچنان بر حقوق مسلم خود پافشاري کنند، چرا که ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد الگوي مناسبي براي ديگر کشورهاست و با تکيه بر حق استفاده از انرژي صلح آميز خود اين پيام را به ديگر کشورها منتقل کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار