باراک اوباما رئيس جمهور امريکا به منظور شرکت در نشست ماه سپتامبر گروه 20 در سن پترزبورگ به روسيه سفر خواهد کرد؛ اين در حاليست که وي شب گذشته در مکالمه تلفني با ولاديمير پوتين با وي در خصوص سوريه و موضوع هسته اي ايران مذاکره کرده بود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، وي همچنين در نشست گروه 8 که قرار است ماه ژوئن در ايرلند شمالي برگزار شود، با ولاديمير پوتين همتاي روس خود نيز ملاقات خواهد کرد.
کاخ سفيد جمعه اين خبر را پس از گفتگوي تلفني اوباما و پوتين درباره بحران سوريه اعلام کرد. 
پيش از اين روسيه ابراز اميدواري کرده بود اوباما سال گذشته پس از بازگشت پوتين به رياست جمهوري روسيه ، از مسکو ديدار رسمي داشته باشد اما به علت مناسبات تنش آلود واشنگتن - مسکو ، چنين ديداري هرگز صورت نگرفت. 
اعلام سفر اوباما از سوي کاخ سفيد بدين معناست که وي هرگز تا قبل از برگزاري نشست گروه 20 به روسيه سفر نخواهد کرد.
 روابط امريکا و روسيه به ويژه بر سر سوريه و نقش روسيه در وتو کردن قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در مورد سوريه دچار تنش و اختلاف شده است.
اين در حاليست که ولاديمير پوتين رييس جمهور اين کشور روز جمعه با بارک اوباما رييس جمهور آمريکا در مورد موضوع سوريه و چهار مسئله اصلي ديگر از جمله موضوع هسته اي ايران گفتگوي تلفني کرد.
کرملين در بيانيه اي با اشاره به اين موضوع که اين گفتگو به ابتکار واشنگتن انجام شد،‌تصريح کرد: در مورد موضوع بحران سوريه، پوتين بر لزوم توقف فوري اقدامات نظامي تاکيد کرد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار