ضریح رواق دار الذکر حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) نصب شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت : رواق دار الذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ، نصب و از روز 10 اسفند پذیرای زائران است.

سید محمد حسن دستغیب افزود : ضریح جدیدی که در قسمت تحتانی مضجع مطهر حضرت شاهچراغ(ع) واقع است در رواق دارالذکر نصب شد.

وی گفت : رواق دار الذکر در زیرزمین حرم مطهر مستقر و شامل تالار بزرگ یک هزار نفری و ضریح جدید حضرت شاهچراغ (ع) است.

توسعه تالار بزرگ رواق زیرزمین دار الذکر با بیش از 800 متر مربع مساحت از محل نذورات مردمی و برای رفاه حال زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احداث شده است.

هم اینک استادان زبردست شیرازی در حال آئیینه کاری های تالار یاد شده هستند و ریزه کاری های دقیق و ماهرانه در مقرنس کاری های سر ستون ها و کاسه بندی و طاق بندی سقف و دیواره تالار در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است.

اطراف دیواره های تالار با گچبری به صورت هفت و پنج و قسمت پایین دیوارها از سنگ مرمر مرغوب کار شده است.

این تالار دارای چهار ستون است که در بالای ستون ها به طرز زیبایی مقرنس کاری شده و طاق نماهای اطراف ترکیبی از یزدی بندی و مقرنس کاری است همچنین ضریح جدید آن که به وسیله استاد مبرز ضریح ساز اصفهانی و محمد حسن روزگاریان ساخته شده در قسمت شرقی این تالار نصب شده است.

هزینه ساخت این ضریح جدید از محل نذورات مردمی تامین شده و فلزهایی همچون طلا، مس ، استیل ، آهن و همچنین چوب چنار استفاده شده است.

20 گلبرگ مطلا که متبرک به اسمای مبارک حضرت باریتعالی است در قسمت فوقانی ضریح مطهر به چشم می خورد که در گوشه آن گلدانی طلایی قرار گرفته است.

بخشی از اطراف قسمت بالای ضریح نیز حکاکی آیاتی از سوره مبارکه هَلْ اَتی با طراحی گل های زیبای مینا کاری شده و سنگ پایین و پایه ضریح از جنس مرمر یک دست است که شکل هایی از ترنج و در وسط آن گل محمدی به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده و کاری از هنرمند شیرازی استاد محمود رضا شبیه است.

این ضریح در قسمت زیرین ضریح مطهر قرار گرفته است و برای زائرانی که رواق زیرین را برای دعا و توسل انتخاب می کند نزدیک ترین مکان به مضجع شریف است.

مدیرآستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از خیرین ، صاحبان اندیشه های نیک و خیرخواهانه و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) خواست در ساخت و توسعه پروژه ها و طرح های در دست ساخت مشارکت کنند./س

برچسب ها: ضریح ، احمد بن موسی ، نصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.