اجراي قطعه بوشهري در كنسرت زمستاني گروه " رستاك" علاوه بر پديد آوردن فضايي شاد , موجي از هيجان را نيز در بين مخاطبان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت زمستاني گروه موسيقي "رستاك" در برج ميلاد تهران, گروه رستاك در يازدهمين شب از آخرين ماه فصل زمستان و براي نخستين بار پس از انتشار آلبوم جديدش با هواداران خود در برج ميلاد ديدار كرد.
دومين آلبوم گروه رستاك از روز اول اسفند با عنوان "سرناي نوروز" و با بهره گيري از شش ترانه تصويري روانه بازار موسيقي كشورمان شده است كه از جمله تفاوت هاي اين آلبوم با آلبوم قبلي گروه رستاك مي توان به حضور پيشكسوتان موسيقي كردي, مازندراني و بلوچي در قالب نوازنده يا خواننده, در كنار گروه و در هنگام اجراي ترانه هاي همان منطقه اشاره كرد.
گروه رستاك در كنسرت خود در 11 اسفند 12 قطعه اجرا كرد كه اين قطعه ها را سرناي نوروز, قاسمك, يار مبارك بادا, بوشهري, بارون بارون, مازندراني, آذري, رعنا جان, آذري, كردي و اجراي دوبار قطعه  سرانه و سنجانه تشكيل مي دهند.
خواننده گروه رستاك پيش از اجراي قطعه بوشهري گفت: اين قطعه در آلبوم جديد رستاك حضور دارد و در شهر بوشهر ملوان ها هنگام كار كردن آن را زمزمه مي كردند كه ما براي توليد اين اثر علاوه بر در نظر گرفتن اين نكته از آهنگ هاي مجلسي بوشهر نيز بهره گرفته ايم.
گروه رستاك تابستان سال 1376 فعاليت خود را در قالب يك گروه موسيقي تجربي آغاز كرد و شهرتش را زماني به دست آورد كه نخستين آلبوم تصويري گروه منتشر شد و اجراي هنرمندانه نغمه و ترانه هاي محلي , موجي هيجان انگيز در جامعه ايرانيان داخل و خارج پديد آورد.
از جمله اعضاي گروه رستاك مي توان به سيامك سپهري به عنوان سرپرست و نوازنده تار , سيد فرزاد مرادي خواننده نوازنده سه تار, دهل و قوپوز , سيد بهزاد مرادي خواننده نوازده دف و دهل , پيران مهاجري نوازنده عود و سازهاي كوبه اي و ياور احمدي فر به عنوان نوازده دف و دايره و دهل اشاره كرد.
گفتني است , كنسرت زمستاني گروه رستاك 11 اسفند در دو نوبت 18:30 و 21:30 با استقبال پرشور علاقه مندان در برج ميلاد برگزار شد./ي2

گزارش از : بهاره كنجكاوفرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.