کشور ما در سال معادل 18 هزار میلیارد تومان هزینه اقتصادی مستقیم حوادث ترافیکی را پرداخت می کند و این در حالی است که در سوانح و حوادث علاوه بر هزینه های مستقیم ، هزینه های فراوان دیگری هم به طور غیر مستقیم صرف می شود .

 به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  دکتر کامران لنکرانی، رییس سومین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث افزود: در سال گذشته 700 هزار نفر مجروح و بستری ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم که 15 درصد از این موارد دچار معلولیت ماندگار شدند که تا آخر عمر فرد را آزادر می دهد .

 دکتر کامران لنکرانی با اشاره به روند رو به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی از سال 90 با وجود افزایش وسایل نقلیه از 6 میلیون به 24 میلیون ، گفت : حفظ این روند رو به کاهش به آسانی شروع آن نیست و از این پس فعالیت ها در این زمینه باید با دقت ، کیفیت و تدبیر بیشتری نسبت به گذشته انجام شود .

 رییس سومین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی ، برگزاری این سمینار را زمینه ای دانست تا سیاستگذاری مستند در این زمینه در کشورمان نهادینه شود .

به گفته دکتر لنکرانی  این سمینار که از نهم اسفند ماه کار  خود را به طور رسمی در شیراز  آغاز کرده ،سعی دارد که طی 2 روز برگزاری ، فضای خوبی را برای تعامل سیاستگذاران ، محققان و کاربران فراهم نماید.

دکتر لنکرانی با اشاره به اینکه این سمینار برای سومین سال برگزار می شود ، بیان کرد : اهمیت حوادث ترافیکی و بار ناشی از آن در جامعه برای همه مشخص است ، اما این سمینار فرصتی است که نگذاریم این اهمیت فراموش شود ./ح

برچسب ها: هزینه ، ترافیک ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار