مدیر کل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : نیمی از اسناد اجاره مربوط به موقوفات درآمد زا در کشور تمدید قرار نشده و اجاره بهای آنها از سوی مستاجران پرداخت نشده است.


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام مسعود انصاری در جمع مسوولان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: بین یک تا 30 سال از مدت اسناد مزبور گذشته و مستاجران برای تمدید آن مراجعه نکرده اند.

وی گفت: بیشتر این اسناد مربوط به کلان شهرهایی از جمله تهران، مشهد، اصفهان و شیراز است.

او اظهار داشت: اسناد مربوط به یک میلیون و 99 هزار و 788 موقوفه درآمدزا از سراسر کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که واگذاری به اجاره و دریافت عواید آن برای عمل به نیت واقفان در اداره کل اجارات این نهاد ساماندهی می شود.

وی گفت: موقوفات به دو دسته انتفاعی و درآمد زا تقسیم می شوند که نوع انتفاعی معمولا به مساجد و حسینیه ها اختصاص می یابد و نوع منفعتی و درآمد زا به اجاره داده می شود و درآمد حاصل از آن صرف نیت واقف می گردد.



انصاری اظهار داشت: هویت مستأجران موقوفات به طور کامل محرز است لذا در صورت پرداخت نکردن اجاره از سوی مستأجران موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و حکم ˈخلع یدˈ صادر خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر نرخ اجاره در احیا و آبادانی موقوفات افزود: اجاره بهای اراضی و املاک موقوفه نسبت به املاک عادی و غیر موقوفه ای تفاوت بسیار دارد و در برخی مناطق، مبلغ اجاره برخی موقوفات حتی به یک صدم اجاره املاک غیر وقفی هم نمی‌ رسد/س 

 

برچسب ها: پرداخت ، نشدن ، نیمی ، اجارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.