رئيس دستگاه قضا گفت: احترام بر پايه اخلاق حرفه‌اي به مردم بايد از سوي مسئولان دستگاه قضايي و اجرايي بيشتر مورد اهميت قرار گيرد؛ مسئولان اين قوه داراي وظايف خطيري هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان گلستان؛ آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا امروز بعد از ظهر در ششمين سفر استاني خود به گلستان با شركت در جلسه شوراي اداري اين استان با بيان اينكه انقلاب اسلامي، انقلاب ارزش‌ها بود اظهار داشت:‌ آنچه كه انقلاب اسلامي را نسبت به ديگر انقلاب‌ها متمايز مي‌كند ارزش‌هاي والا و الهي آن است.

وي ادامه داد:‌ مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين كساني كه در اين حكومت پست و مقام دارند بايد در اجراي وظايف خود در مسير اخلاق حركت كنند.

رئيس قوه قضاييه تصريح كرد: مسئولان بايد در چارچوب وظايف، مسئوليت خود را به خوبي ايفا كنند لذا مشاهده مي‌شود كه اين موضوع در بين برخي مديران مورد توجه قرار نمي‌گيرد و هنگامي كه با آنها برخورد مي‌كنيم مشاهده مي‌شود كه آنها از مسير اخلاق دور شده و به دنبال كارهاي ديگر هستند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به نامه امام علي (ع) به كميل درباره انجام مسئوليت از سوي مديران افزود: در اين نامه در انجام مسئوليت مدير در اجراي وظايف خود تاكيد شده است لذا با توجه به حكم وي آن مدير مسئول است در چارچوب وظايف و اختيارات عمل كرده و نبايد در حيطه كاري خود كوتاهي كند.

وي با بيان اينكه همه مسئولان بايد اخلاق حرفه‌اي را درتعامل با ارباب رجوع رعايت كنند، تاكيد كرد:‌ احترام بر پايه اخلاق حرفه‌اي به مردم بايد از سوي مسئولان دستگاه قضايي و اجرايي بيشتر مورد اهميت قرار گيرد لذا اين مسئولان داراي وظايف خطيري هستند.

رئيس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: حقوق مردم بايد در هر وضعيتي مورد توجه قرار گيرد و همچنين در اين بين احترام به حقوق الهي در حوزه كاري مسئولان نبايد فراموش شود.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به برخي ناهنجاري‌ها در جامعه گفت:‌ همه ما موظفيم براي اصلاح وضع جامعه و حل كردن مشكلات موجود گام برداريم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به پديده زمين‌خواري در استان‌هاي شمالي كشور اظهار داشت: موضوع زمين‌خواري را ابتدا در جلسات مسئولان قضايي و همچنين در محضر مقام معظم رهبري مطرح كرديم لذا برخورد با اين مفسدان مورد تاكيد بسيار قرار گرفت.

رئيس دستگاه قضا ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي نيز بايد با تعامل نزديك با دستگاه قضا بر اجرايي كردن منع وضعيت زمين‌خواري در استان‌هاي شمالي اقدام كنند.

آيت‌الله آملي لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد:‌ براي مقابله با پديده زمين‌خواري مسئولان بايد داراي انگيزه قوي باشند زيرا با اجراي صددرصد اين موضوع مطمئنا سروصداهايي بلند خواهد شد اما نبايد ترسيد و بايد در مقابل اين مفسدان ايستاد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لاریجانی ، گلستان ، قوه ، قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار