نشست منطقه‌اي آسيايي كنوانسيون رامسر به منظور حمايت از فعاليتهاي اجرايي اعضاي متعهد و در راستاي مديريت كارآمد و حفاظت از تالاب‌ها آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اين نشست با حضور بيش از 40 نفر از نمايندگان و صاحبنظران مديريت و حفاظت از تالابها از 30 كشور و همچنين 7 سازمان بين‌المللي در كارگاه آموزشي مديريت زيست بومي تالاب‌ها در شهر رامسر برگزار شد.
اين كارگاه توسط مركز منطقه‌اي رامسر به مدت 2 روز در محل هتل رامسر برگزار مي‌شود.
ظرفيت‌سازي انساني و بكارگيري آنها، ارتقاي همكاري‌هاي فني و علمي و تبادل دانش از جمله دانش سنتي، ارتقاي كاربري خردمندانه از تالابها از طريق تحقيقات و مديريت پايدار و تشويق كشورهاي غير عضو منطقه براي به عضويت درآمدن كنوانسيون رامسر از جمله اهداف برگزاري نشست منطقه‌اي آسيايي كنوانسيون رامسر است.
اين نشست مجموعاً گزارشي از نتايج پروژه‌ها و تجربيات ساير كشورها، ۸گزارش ملي، ۳ جلسه مشورتي، يك جلسه نشست برد مشاركتي مركز منطقه‌اي و يك مراسم امضاي يادداشت تفاهمنامه برگزار شد.
اين تفاهمنامه با حضور اصغر محمدفاضل، معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست و كوجي هاندا، سفير ژاپن در ايران و همچنين نمايندگاني از كشورهاي منطقه و چندين سازمان بين‌المللي برگزار شد.
از نكات بارز اين نشست مي‌توان به تبادل تجربيات و اطلاعات فني، حمايت از تجربيات و توصيه‌هاي ارائه شده توسط كارشناسان فني درباره مديريت تالاب‌ها، برگزاري نشست‌هاي تخصصي و سمينارهاي منطقه‌اي، همكاري فني در برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترك و همكاري‌هاي تحقيقاتي در سطح منطقه اشاره كرد./ف
برچسب ها: نشست ، آسیا ، رامسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار