هشتمین جلسه کمیسیون IT و فنا‌وری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کار دانش‌بنیان با حضور اعضای کمیسیون IT و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی اراک تشکیل شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، آقاصادقی در این جلسه ضمن تاکید به توجه بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی به حوزه آی تی گفت : امروز دنیا، دنیای صفر و یک است و اعداد و کدهای دیجیتالی منتقل کننده حرف‌ها و پیام ها هستند و نقش مهمی در گرفتن تصمیمات ایفا می کنند.

وی با اشاره به عناوینی همچون دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک، کشور و حکومت الکترونیک، افزود : این عناوین نشان دهنده این است که زیربناهای فکری قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا به وجود آمده و دغدغه های بزرگی ایجاد شده که همه حاکی از تأثیرگذاری این بخش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت : به دلایل متعدد در حوزه فناوری از حداقل‌ها در کشور برخوردار بوده‌ایم، اما نهضت خوبی با پرچمداری بخش خصوص در این بخش به وجود آمده است که امروز شاهد حرکت کشور به این سمت هستیم.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های بسیاری در بخش آی تی کشور ایجاد شده است و استان مرکزی نیز در این بخش نسبت به استان‌های دیگر قوی‌تر است، افزود: شایستگی استان مرکزی در حوزه آی تی در بخش دولتی و خصوصی کاملا مشهود است، اما باید آسیب شناسی شود که چرا از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

آقاصادقی گفت : در بخش آی تی متولی جدی و واحد در کشور وجود ندارد، هنوز که هنوز است عامه مردم، مخابرات را به عنوان متولی ارتباطات می دانند در حالی که مخابرات ایفاگر نقش اپراتور خصوصی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی افزود : تا چند ماه پیش اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان نداشتیم، یعنی در واقع وزارت پست و تلگراف تلفن سابق و وزارت ارتباطات و اطلاعات فعلی هیچ نمایندگی در استان‌ها نداشته است، اما سازمان قند و شکر و غله و آرد و گندم نمایندگی داشته است و این نقطه ضعفی است که وزیر ارتباطات و اطلاعات در دوره خود به این ضعف پی برده و به تشکیل اداره‌هایی در استان ها مبادرت کرده است و در حال حاضر این ادارات، ادارات نوپایی هستند.

وی نبود متولی و عدم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی را از جمله دلایل نبود پیشرفت در حوزه آی تی عنوان کرد و گفت: عدم وجود یک مدل صحیح ارتباطی از استان مرکزی به مرکز و بالعکس از جمله مشکلات در این بخش است که باعث سردرگمی در این حوزه شده است.

آقاصادقی با اشاره به بودجه این بخش افزود : رقمی که برای بودجه این بخش در استان در نظر گرفته شده است بسیار ناچیز است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید علاوه بر تسلط در حوزه تخصصی خود به حوزه آی تی نیز اشراف داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.