اعتراض دانشجويان به کشتار شيعيان "پاکستان"، اعلام آيين‌نامه اجرايي "اقتصاد مقاومتي" از سوي نهاد رهبري، واکنش دانشگاهيان به اهداي جايزه اسکار براي فيلم" آرگو" از مهمترين عناوين خبري دانشگاه در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي كشور در هفته‌اي كه گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند كه مهمترين عناوين آن را در گزارش زير مي‌خوانيد:

دانشجويان قزويني کشتار شيعيان پاکستان را محکوم کردند
اتحادیه دانشجویان جهان اسلام در پی کشتار شیعیان پاکستان تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند.

قوام: نقش برجسته رسانه‌ها و مطبوعات در پيشگيري از جرائم انتخاباتي
يك كارشناس سياسي با توجه به نقش برجسته رسانه‌ها و مطبوعات در پيشگيري از جرائم انتخاباتي افزود: مهمترين رسالت رسانه‌ها و مطبوعات ترويج و تشويق مردم به حضور مؤثر در انتخابات، معرفي ويژگي‌هاي كانديداي اصلح از نگاه رهبر انقلاب و اطلاع رساني بهنگام است.

متكان: "دانشگاه‌ها "سكاندار روشنگري مردم در انتخابات 92
عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: مردم به ويژه قشر جوان با توجه به نوع تخصص دانشگاه‌ها همواره منتظرند تا شاهد رويكرد دانشگاهيان درباره كانديداها باشند چراكه دانشگاهها سكاندار روشنگري مردم در انتخابات 92 هستند.

رزاقي: ابزار بودجه در جمهوري اسلامي ايران بايد کمک به سه بخش دولتي، خصوصي و تعاوني کند
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران گفت: نحوه به کارگيري ابزار در علم اقتصاد بسيار نکته مهمي است به عنوان مثال در جمهوري اسلامي ايران ابزار بودجه بايد کمک به سه بخش دولتي، خصوصي و تعاوني کند.

مراحل اجرایی آیین‌نامه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها اعلام شد
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از وضعیت اجرایی شدن آیین‌نامه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها پس از ابلاغ آن خبرداد.

صفار هرندي: يکي از اهداف تحريم تغيير محاسبات مردم نسبت به مسئولان است
وزیر سابق ارشاد گفت: دشمنان با دلایل مختلف در صددند محاسبات مردم را تغییر دهند که یکی از اهداف تحریم، القاي همین باور غلط است، آنها می‌خواهند مسئولان را دچار اشتباه محاسبات کرده و یا مردم را نسبت به توانایی دولت برای اداره آینده جامعه نگران کنند.

رفع تحریم‌ها و تبعیض‌های غرب‌، حداقل خواسته ملت ایران است
سه اتحادیه بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه‌ای درباره مذاکرات ایران با 1+5 تأکید کردند: حداقل خواست ملت از مذاکره‌کنندگان رفع تمامی تحریم‌ها و تبعیض‌های شکست‌خورده غرب است.

اعطای اسکار به "آرگو" پیوستگی هنر و سیاست در غرب را نشان داد
اعطای جایزه اسکار به "آرگو” نشان داد که ارزش‌های هنری و فنی در مناسبات گردانندگان امپراطوری هالیوود، تنها شعار و پوششی خوش‌سیما برای مضامین و مقاصد سیاسی مدنظرشان است.


عبدی: جايزه اسکار به فيلم آرگو بايد تلنگري براي مدعيان رابطه با آمريکا باشد
"دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران" گفت: انتخاب فیلم ضدایرانی آرگو به عنوان بهترین فیلم و اهداي جايزه از سوي "ميشل اوباما" می‌تواند به عنوان تلنگری برای برخی از افراد داخلی باشد که ادعای مذاکره با آمریکا را دارند.


غلامی: برگزاري اردوی راهیان نور دانشجویان دانشگاه خوارزمي از 16 اسفند
معاون اردویی مقاومت دانشجویی دانشگاه خوارزمی از اعزام دانشجویان بسیجی این دانشگاه به مناطق جنگي جنوب تحت عنوان کاروان‌هاي راهيان نور خبر داد.

جهانگيري: مقامات ايراني در قزاقستان بر حقوق هسته‌اي ايران تاکيد کنند
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت: خواسته‌هاي ايران در مسائل هسته‌اي هميشه در چارچوب قانون بوده و مقامات ايراني بايد در مذاکرات قزاقستان باز هم شفافيت فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را براي طرف مذاکره کننده تبيين کنند.

اکبری: بازگشت "نشاط و امید" به بدنه دانشجویی پس از 30 سال
"دبیر کل تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی" گفت: بازگشت خودباوری، نشاط، بالندگی و امید به بدنه دانشجویی بعد از گذشت 30 سال ریاست جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی کاملا محرز است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، عناوین ، خبری ، مهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار