دو کلاهبردار حرفه ايي که تحت پوشش مأمور خريد ارگان دولتي اقدام به خريد مواد غذايي از تجار بازار کرده و در قبال آن چک هاي جعلي ارائه مي دادند ،دستگير شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر عنوان كرد : در تاريخ 19 ديماه سال فردي با مراجعه با دادسراي ناحيه 14 تهران اعلام داشت : "شخصي به هويت "مهرداد عباسي" با حضور در مغازه من و جلب اعتماد ، با خريد برنج به ارزش 158 ميليون تومان و ارائه چكهاي مجعول از من كلاهبرداري كرده است " . 
*پرونده در پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ :
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کلاهبرداري" و به دستور داديار شعبه هشتم دادسراي ناحيه 14 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . 
*اظهارات مالباخته :

با ارجاع پرونده به پايگاه ششم پليس آگاهي ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " چندي پيش فردي تحت عنوان مأمور خريد يکي از ارگان هاي دولتي ، با مراجعه به محل کارم در محدوده بازار در چندين نوبت اقدام به خريد مواد غذايي نمود و پول آنها را نيز نقدا پرداخت کرد ؛ پس از چندين نوبت خريد ، وي تحت عنوان خريد برنج براي مناطق زلزله زده شمال غرب کشور اقدام به خريد چندين تن برنج کرده و من نيز در حاليکه در طي چندين معامله ( نقدي و يا در قالب چک هاي کوتاه مدت ) به ايشان اطمينان کامل پيدا کرده بودم ، برنج سفارش ايشان به ارزش تقريبي 160 ميليون تومان را تحويل داده و در ازاي آن يک فقره چک مدت دار ( يک ماهه ) تحويل گرفتم اما زمانيکه براي نقد کردن چک به بانک مراجعه کردم ، از سوي متصدي بانک اعلام شد که حساب آقاي مهرداد عباسي خالي است !!! ؛ بلافاصله با تلفن همراه ايشان تماس گرفته اما وي پاسخگوي تماس هاي من نبود و به همين علت به نشاني دفتر کار آنها در شهرستان کرج رفته و متوجه شدم که از آنجا نيز رفته اند !!! " . 
*افتتاح حساب با هويت هاي مجعول :
 
با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان پايگاه ششم در بررسي حساب بانکي متعلق به آقاي "مهرداد عباسي" ، اطلاع پيدا کردند که حساب بانکي ، با هويت مجعول افتتاح شده و علاوه بر چک ارائه شده به مالباخته ( شاکي پرونده ) ، چک هاي مدت دار ديگر و با مبالغ مختلف چند ده ميليون توماني نيز از سوي صاحب حساب به ديگر افراد ( مالباختگان جديد ) در ازاي خريد از آنها تحويل داده شده و از اين افراد نيز ، به شيوه و شگرد مشابه کلاهبرداري انجام شده است ؛ در ادامه تحقيقات و با شناسايي حساب هاي بانکي متعلق به متهمان ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهمان علاوه بر هويت مجعول "مهرداد عباسي" ، از هويت مجعول ديگري به نام "رضا گاودار" نيز استفاده نموده و به شيوه و شگرد مشابه اقدام به کلاهبرداري از تعداد ديگري از مالباختگان کرده اند . 
*خريد انواع مواد غذايي و وسايل آشپزخانه با چک هاي مجعول :
 
در ادامه رسيدگي به پرونده و با شناسايي مالباختگان جديد ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم پرونده به همراه فرد ديگري ، در پوشش مأمور خريد ارگان دولتي و .... ، اقدام به خريد انواع مواد غذايي از قبيل برنج ، قند ، چاي ، انواع کنسرو ، تخم مرغ ، حبوبات و حتي وسايل آشپزخانه از قبيل يخچال و ... ، در قالب ارائه چک هاي مدت دار نموده و پس از تحويل گرفتن اقلام خريداري شده محل کارشان را تغيير داده و متواري شده اند .
 
*شناسايي و دستگيري دو کلاهبردار حرفه اي و سابقه دار :
 
با توجه به شيوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداري هاي انجام شده که طي آنها ، مالباختگان با وجود سابقه طولاني مدت در امر فعاليت در بازار به متهمان اعتماد کرده بودند ، کارآگاهان با در نظر گرفتن احتمال سابقه دار بودن متهمان به بررسي سوابق مجرمان سابقه دار در زمينه کلاهبرداري پرداخته و نهايتا موفق به شناسايي دو مجرم سابقه دار و حرفه اي در زمينه کلاهبرداري شدند که هر کدام از اين دو متهم داراي سوابق متعدد دستگيري در تهران و ديگر استان هاي کشور بودند . 
با شناسايي دو مجرم سابقه دار به اسامي "سهراب . ش" ( 40 ساله ) و "سواد . ح" ( 51 ساله ) ، کارآگاهان پايگاه ششم در ادامه اقدامات پليسي خود موفق به شناسايي محل هاي تردد و نهايتا دفتر کار جديد متهمان در شهرستان کرج ـ مارليک شده ، با اخذ نيابت قضايي به اين محل مراجعه و زمانيکه متهمان قصد داشتند تا با استفاده از هويت هاي مجعول و ارائه چک هاي بلامحل اقدام به تنظيم قرارداد خريد چندين تن برنج و کلاهبرداري از يکي از فروشندگان عمده مواد غذايي نمايند ، هر دو نفر آنها را در تاريخ 29 بهمن ماه سال جاري دستگير و در پي اعترافات آنها ، موفق به کشف سه انبار محل نگهداري مقادير زيادي از انواع اقلام و مواد غذايي خريداري شده از مالباختگان شوند .
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به دستور انتشار تصوير متهمان گفت : " با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرايم مختلف کلاهبرداري و شناسايي دهها مالباخته تا به اين لحظه از رسيدگي به پرونده و احتمال افزايش تعداد مالباختگان و ديگر جرايم ارتکابي از سوي متهمان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي داديار محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع خيابان پيروزي ـ خيابان نبرد شمالي ـ انتهاي خيابان شهيد بيدي مراجعه نمايند./ف

برچسب ها: کلاهبردا ، بازار ، مامور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار