صنعت نفت عاملي شده که صحبت هاي فراوان در حوزه گردشگري کمتر به عمل مبدل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عباس صلاحي نماينده مجلس شوراي اسلامي ايران در نخستين جشنواره بررسي نقش و جايگاه اطلاع رساني در توسعه صنعت گردشگري با اشاره به اهميت گردشگري گفت: ايران کشور توريستي-سياحتي است که بر اساس آمار يک ميليون منطقه گردشگري را در خود جاي داده است.

وي ادامه داد: جاذبه‌هاي ارزشمندي کشور از بهشت رويايي گيلان و مازندران تا جزاير کيش و قشم و تاريخ نهفته در دل اصفهان، شيراز، کرمانشاه، ري تا آستان قدس رضوي و ديگر اماکن مذهبي همه نشان از وجود جاذبه گردشگري اين سرزمين است که بار مسئوليت مديران اجراي در معرفي و رسيدگي به اين مناطق را دو چندان مي‌کند.

وي خاطر نشان کرد: اين مناطق منابع درآمدي قابل توجهي براي ساکنان و در نهايت براي کشور به همراه خواهند داشت.

صلاحي با اشاره به اينکه بعد از انرژي و خودروسازي، گردشگري نقش ممتازي در اقتصاد کشور ايفا مي کند گفت: گردشگري صنعتي بودن دود و آلودگي است که رفاه و اشتغال زايي اجتماعي را به همراه دارد.

وي افزود: با ورود هر گردشگر خارجي بين 4 تا 10 شغل ايجاد مي‌شود ولي صنعت نفت عاملي شده که صحبتهاي فراوان در حوزه گردشگري کمتر به عمل مبدل  می شود.

وي ادامه داد: مسافراني که به ايران وارد مي شوند فرهنگ شناس، جغرافيدان و... تاريخدان هستند و نه صرفا گردشگر، اين نشانگر اين است که به صورت سنتي در هر زمان در ايران گردشگر وجود دارد.

نماينده شوراي اسلامي ايران با اشاره به اينکه در ايران در حوزه گردشگري نعمتهاي خدادادي وجود دارد گفت: اين در حالي است که در کشورهاي ديگر به ساخت و آماده سازي جاذبه‌ها و طبيعت مصنوعي در جهت جذب گردشگر جهاني  مي پردازد.

وي خاطر نشان کرد: ايران در جهان در گردشگري طبيعي در رتبه 5 و در جاذبه‌هاي تاريخي در رتبه 8 جهان قرار دارد.

صلاحي تصريح کرد: به دليل ضعف اطلاع رساني و تبليغات اين جاذبه‌ها در بين شهروندان خودمان نيز ناشناخته مانده است.

عباس صلاحي نماينده مجلس شوراي اسلامي ايران با اشاره به تبليغات منفي بين المللي گفت: رقباي ايران با تبليغات منفي سعي دارند که اوضاع داخلی کشور را تيره و تار و ناآرام منعکس کنند، که با تبليغات بين المللي به صورت گسترده در راستاي معرفي چهره واقعي از ايران اسلامي اين توطئه‌ها خنثي خواهد شد./س
برچسب ها: گردشگر ، صنعت ، جاذبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار