مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت: خطرات احتمالی در اسباب بازی‌ها به سهولت در نگاه اول قابل شناسایی نیستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباس رستمی از اجرایی شدن استانداردهای جدید برای اسباب بازی و شهرهای بازی خبر داد و افزود: "ایزو" به تازگی با هدف کاهش امکان آسیب‌دیدگی کودکان از طریق اسباب بازی‌های غیر ایمن و غیر استاندارد، قوانین نظارتی خود را بازنگری و اصلاح کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین استاندارد اصلاح شده جنبه‌های مرتبط با خاصیت‌های فیزیکی و مکانیکی و الزامات و روش‌های آزمون، برای اسباب بازی کودکان زیر 14 سال مشخص و برای الزامات مختلف محدودیت سنی تعیین کرده است. ضمن اینکه به اخطارهای مناسب و دستور العمل استفاده از اسباب بازی‌های خاص یا بسته‌بندی آن‌ها نیز می‌پردازد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان در همین راستا اظهار کرد: خطرات احتمالی در اسباب بازی‌ها به سهولت در نگاه اول قابل شناسایی نیستند و استاندارد بروز شده به ماهیت خطرات و همچنین توانایی ذهنی و فیزیکی کودک در مواجهه با خطر نیز توجه دارد، لذا مصرف‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند اسباب‌بازی خریداری شده که با این استاندارد منطبق است، برای دستان کوچک کودکان ایمن است.

وی ادامه داد: این استاندارد ایزو که با شماره 1-8124 تحت عنوان استاندارد ایزو منتشر شده؛ به منظور کاهش خطرات بالقوه اسباب بازی‌ها در وضعیت بازی(استفاده عادی) و وضعیت بازی ناخواسته(خطرآفرین)، طراحی شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.