با بهره برداری از میدان نفتی، روزانه 15 هزار بشکه نفت از این 2 میدان، تولید می شود بطوری که روزانه معادل یک میلیون و 500 هزار دلار درآمد عاید کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت از این 2 میدان، روزانه معادل یک میلیون و 500 هزار دلار درآمد عاید کشور می شود و با راه اندازی این طرح، استان فارس نیز به جمع استان های نفتی کشور می پیوندد.
ذخایر این 2 میدان با وسعت 142 کیلومتر مربع، یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت برآورد شده است.
همه مراحل طراحی، نصب و اجرا و همچنین ساخت بیش از 90 درصد تجهیزات نیروگاه 972 مگاواتی حافظ شیراز، بدست توانمند متخصصان داخلی و با بهره گیری از ظرفیتهای داخلی اجرا شد.
در طرح توسعه میادین سروستان و سعادت آباد برای 1500 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.
میادین نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد.
در ادامه صادق عابدین استاندار فارس گفت: این نیروگاه دوگانه سوز و برمبنای انرژی سوخت گازوئیل و گاز طراحی شده است و در شرایط کمبود گاز از گازوئیل استفاده و گاز مصرفی این نیروگاه نیز از طریق خط لوله گاز سراسری تامین می شود.
نیروگاه گازی 972 مگاواتی حافظ شیراز پس از نیروگاههای سیکل ترکیبی شیراز ، کازرون و جهرم چهارمین نیروگاه برق استان فارس محسوب می شود.
همچنین قرار است همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس سد رودبال نیز آبگیری شود. سد رودبال در جنوب شرق فارس و در کیلومتر 25 جاده داراب - استهبان واقع شده که ساخت آن در سال 1382 آغاز شد و هم اینک آماده آبگیری است.
سد رودبال از نوع خاکی، سنگریزه ای با هسته رسی مایل، دارای حجم مخزن 82 میلیون مترمکعب با ارتفاع از پی 81 متر، طول تاج 480 متر، حجم بدنه 2 و 4 دهم میلیون متر مکعب و سر ریز‌ از نوع دریچه دار به عرض 50 متر و با ظرفیت تخلیه 3 هزار و 660 متر مکعب بر ثانیه است. همچنین این سد قابلیت تنظیم 104 میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.
براساس این گزارش؛ نیروگاه گازی حافظ شیراز نیز به لحاظ مدت زمان ساخت و اجرا با کسب حد نصاب جدید، عنوان نخست را در بین طرحهای نیروگاهی مدیریت ساخت پروژه های نیروگاهی کشور کسب کرده است. نیروگاه حافظ شیراز که از 6 واحد 162 مگاواتی تشکیل شده است، با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی شرکت مپنا ساخته شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار