عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سند تحول بنیادین به جایگاه و منزلت معلمان توجه شده است ولی عملیاتی نشده است که باید رتبه‌بندی حقوقی فرهنگیان معادل دانشگاهیان دیده شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام دکتر حسین سبحانی‌نیا در همایش حیات طیبه در نیشابور خطاب به وزیر آموزش و پرورش که در سالن حضور داشت، گفت: پرداخت سهم دولت از بیمه طلایی مورد تاکید فرهنگیان است.
وی افزود: پیگیری استخدام یک نفر از فرزندان با شرایط معلمان بازنشسته یک ضرورت است.
نماینده شهرستان‌های نیشابور و فیروزه تصریح کرد: در زمان وزارت حاجی‌بابایی به کارهای انباشته‌ شده و مطالبات مانده فرهنگیان توجه عمیقی شده است.
سبحانی‌نیا اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات این وزارتخانه را بنیادی حل کرده است.
وی، اجرای سند تحول آموزش و پرورش با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، حل مشکلات قراردادی‌ها، حق‌التدریسی‌ها، نیروهای نهضت سوادآموزی، دفتریاران و تغییر وضعیت آنان به معاونان اجرایی، کمبود خدمتگزاران، اجرای طرح بیمه طلایی فرهنگیان، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، آغاز طرح هوشمندسازی مدارس و راه‌اندازی ده هزار مدرسه قرآنی را مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در زمان وزارت حاجی‌بابایی دانست.
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، خواستار توجه بیشتر به معلمان تمام مناطق محروم کشور شد.
سبحانی‌نیا یادآور شد: با تغییراتی که انجام گرفت، بعضی از این امتیازات حذف شد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تفاوتی بین معلمانی که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند با دیگرانی که در سایر مناطق فعالیت می‌کنند، نیست. /س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.