سلامت مدیریت با توجه به پایبندی دست اندرکاران به تعلقات ملی و احترام به ادیبان و شاعران در هفتمین جشنواره شعر فجر به درستی حاکم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزای آیین پایان هفتمین جشنواره شعر فجر که عصر روز گذشته با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.
سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت شرح دلدادگی ذهن به زیبایی ها، شکوه از غربت محتوم بشر، این همه تنهایی ها، داعیه داری در دیر مغان، بیرق شیدایی ها،‌ دفتر خود را گذاشتن و بر دل آیینه شاهی، انتظار صحبت روشن رائی داشتن، همه و همه نشان از خاطره پنهان در ضمیر فطرت است که چون دور مانده از اصل خویش!
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسالت شاعر بیشتر بازتعریف رویاهایی است از جنس اتصال نفس به نفوس فلکی و ملکی که به میزان طهارت روح و تطهیر نفس ، بدو تفویض شود که قرآن در مورد انبیاء و اخص حضرت ابراهیم خلیل اله علی نبینا و آله علیه السلام فرمودند (قد صدقت الرویا) و یا در وادی مکاشفه تحفه ای به دست دهند.
وی اظاهار داشت: شاعری موهبتی است و دیعه ای که هرچه در سلامتش کوشیده شود هم خبث پوشیده شود و هم طیب جوشیده شود، دوام یابد، ماندگار شود که در غیر این صورت مضمحل گردد و زار و نزار شود.
حسینی تصریح کرد: بگذریم هفتمین جشنواره شعر فجر به منزل آ‌خر رسید و کار هم به قدردانی از دست  اندرکاران و هم تقدیر از برگزیدگان کشید.
وی با اشاره به اینکه مشارکت تمامی استان ها با محوریت و میزبانی 7 استان از شاخصه های بارز این دوره بود گفت: احترام به ادیبان و شاعران و در خدمت ایشان بودن به مدت بیست روز و گشت و گذاری از جنس تعلقات ملی، پدیده ای نو در این مراسم عاصم بود که الحق مدیریت هم به سلامت، قاسم بود.
به گفته حسینی، فراهم آوردن فرصتی برای شنیدن 2300  سروده از شاعران برجسته و نامدار و تمهیداتی به منظور تعمیم این هنر یگانه تاریخ در جمع نمازگزاران جمعه همزمان با هفته وحدت در نعمت رسول الله (ص) از تلاش های ویژه این دوره بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حضور بیش از 2000 شاعر با بیش از 46000 اثر بیانگر میزان تلاش دبیرخانه و استقبال و لطف شاعران خصوصاً جوانان است نقش حضوری با 60 درصد پررنگی نسبت به سال قبل!
گفتنی است که در بخش های شش گانه جشنواره شعر فجر با عناوین پیامبر اعظم نو (نیمایی و سپید) ، سنتی، سرود و ترانه ، کودک و نوجوان و نقد وپژوهش، شاعران و پژوهشگران چون محمد حسین مهدویان، محمدرضا طهماسبی، حسنی محمدزاده تقدیری، مهرداد احمدی، الهه تاجیک، محمد مهدی سیار، ساجده جبارپور ماسوله، حامد ابراهیم پور و امید مهدی نژاد تقدیری موفق به دریافت هدایا و جوایز شدند.
لازم به ذکر است احمد امیر خلیلی، حامد عسگری، عالیه مهرابی مریم‌ آبادی، طیبه شامانی، محمد سارمی شهاب، منیره شهابی، مریم اسلامی فرد، احسان شورابی‌ مقدم، مهرداد نصرتی و غلامرضا کافی از افراد دیگر دریافت کننده  هدایا و جوایز هفتمین جشنواره شعر فجر بودند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار