درگيريهاي فلسطينيان با نظاميان رژيم صهيونيستي ديروز و امروز در اطراف زندان عوفر در غرب شهر رام الله ادامه يافت و تحليلگران پيش بيني مي کنند اگر وضع چنين باشد انتفاضه جديدي به نام «انتفاضه اسرا» در راه خواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ در اين درگيريها بيش از بيست نفر از شهروندان فلسطيني زخمي شدند .

القدس در گزارشي به قلم نضال عسقول  با قرائت سليمان ابوسته گفت « همزمان با بروز درگيريها ميان فلسطينيان و نيروهاي اشغالگر در کرانه اشغالي غربي ،و افزايش سطح تنشها به اندازه اي بي سابقه ، شبح انتفاضه بارديگر بر سر رژيم صهيونيستي  سايه افکنده است .در همين رابطه ، بني گانتس رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي به سبب نگراني از احتمال وقوع انتفاضه سوم  و پس از مشورت با طرفهاي ذيربط  دستوراتي در خصوص افزايش سطح آماده باش نيروها صادر کرد . 

همزمان با اعتصاب زندانيان در داخل زندانهاي رژيم صهيونيستي درپي شهادت عرفات جرادات ،  نوعي حالت خشم و فوران سرزمينهاي فلسطيني را فراگرفته است .صدها شهروند فلسطيني با تجمع در ميدان المناره در مرکز رام الله جنايات رژيم اشغالگر عليه اسرا را محکوم و بر ضرورت انتقام از دشمن صهيونيستي تاکيد کردند .

در برابر زندان عوفر نيز فضاي متفاوتي حاکم بود بگونه اي که نظاميان اشغالگر به شکلي گسترده به سرکوب جوانان پرداختند و جام کينه خود را با باراني از گلوله هاي جنگي وپلاستيکي و گازهاي اشک آور بر سر جوانان فلسطيني خالي کردند .  در اين درگيريها دو تن به ضرب گلوله جنگي زخمي شدند که حال آنها وخيم گزارش شده است .نظاميان اشغالگر از صبح امروز در اين مکان جمع شده بودند تا مانع حمله احتمالي شهروندان فلسطيني به زندان عوفر شوند .  اين در حالي است که نشانه هاي انتفاضه سوم در درگيريهاي مقابل زندان عوفر نمايان گشته است .

حلمي الاعرج  مدير مرکز آزاديهاي حقوق بشر در اين خصوص تصريح کرد : مي توان گفت ما در برابر آغاز  و شکل گيري هسته اي دسته جمعي با نام «اسرا» قرار داريم که اين امر مي تواند منجر به بروز انتفاضه اي فراگير با نام «انتفاضه اسرا» منجر شود .دفتر نتانياهو از محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان خواسته است تظاهرات در شهرهاي فلسطيني را کنترل کند و اين امر نشان مي دهد که اشغالگران از خشم و غضب فلسطينيها به هراس افتاده اند ؛ خشم و غضبي که مهار کردن آن به آساني امکان نخواهد داشت .



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: انتفاضه ، فلسطین ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار