نبود برنامه های مشخص درخصوص بیماری سل، به ویژه کاهش هزینه های مرتبط با ادامه کنترل بیماری سل انگاری ها درخصوص اقدامات کنترلی، عامل مهم بازپدیدی سل در جهان بوده است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان بر بسیاری از اتفاقات و رویدادهای بهداشتی و درمانی، به طور مستقیم و غیر مستقیم کنترل و تسلط دارد ودر واقع بسیاری ازمشکلات بهداشتی، ناشی از بی توجهی انسان به سلامتی خود بوده است.

وی با اشاره به ظهور دوباره بسیاری از مشکلات بهداشتی در جهان تصریح کرد: بیماری سل از مهمترین بیماری هایی است که درسالهای اخیر دوباره شیوع یافته و جزء معضلات مهم بهداشتی و درمانی در جهان شده است.

خالصی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در بازپدیدی سل در نقاط مختلف جهان موثر بوده است تاکید کرد: نبود برنامه های مشخص در خصوص بیماری سل، به ویژه کاهش هزینه های مرتبط با ادامه کنترل بیماری و سهل انگاری ها در خصوص اقدامات کنترلی، عامل مهم بازپدیدی سل در جهان بوده است.

وی یادآور شد: سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان به بیماری سل آلوده ومتبلا شده تعداد زیادی بر اثر این بیماری جان خود را از دست میدهند و همچنین هزینه های سرسام آوری نیز بر اثر سل به اقتصاد کشورهای جهان که عمدتا کشورهای در حال توسعه هستند تحمیل می شود./ع2
برچسب ها: سل ، بیماری ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار