تظاهرات مردمي در بحرين در محکوميت شهادت محمود الجزيري و خودداري رژيم آل خليفه از تحويل دادن جسد وي به خانواده اش، ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سانا ؛‌ خيزش مردمي در بحرين پس از قتل محمود عيسي الجزيري در تيراندازي مستقيم نظاميان رژيم حاکم، همچنان ادامه دارد. رژيم بحرين همچنان از تحويل جسد الجزيري به خانواده اش خودداري مي کند. گسترده ترين تظاهرات در منامه، الديه، بلاد القديم، السنابس و ستره بود. تظاهرکنندگان خودداري رژيم بحرين از تحويل جسد اين شهيد به خانواده اش را محکوم کردند و خواستار گرفتن قصاص خون شهدا شدند و هر نوع گفتگويي با اين رژيم را رد کردند. در ادامه اين گزارش پس از پخش بخشي از شعارهاي تظاهرکنندگان بحريني که فرياد مي زدند «بريده باد دستانت اي حمد» آمده است: نظاميان رژيم با شليک گلوله و گازهاي سمي براي متفرق کردن تظاهرکنندگان تلاش کردند که باعث زخمي شدن چند نفر شد. 

يوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرين گفت:همه نهادهاي مستقل مدافع حقوق بشر تاکيد دارند که به آزادي بيان و انديشه در بحرين احترام گذاشته نمي شود و رژيم حاکم رژيم سرکوبگري است که با آزادي بيان و انديشه مي جنگد و شيوه هاي مبتکرانه اي را براي گرفتن انتقام از مخالفان خود  به کار مي گيرد. مخالفان بحريني در لندن پايتخت انگليس هم در محکوميت ادامه حمايت اين کشور از رژيم حاکم در بحرين تظاهرات کردند و دولت انگليس را به دست داشتن در قتل شهروندان بحريني متهم کردند. 

علي مشيمع فعال حقوق بشر بحريني گفت:ما تاکيد مي کنيم آنچه در بحرين رخ مي دهد با حمايت دولت انگليس است. ما بر اين مسئله در گفتگو با شهروندان انگليسي تاکيد داريم. اين در حالي است که دولت انگليس از حقوق بشر و حمايت از دموکراسي سخن مي گويد اما از رژيم هاي ديکتاتوري حمايت مي کند. تظاهرکنندگان ديدار ديويد کامرون نخست وزير انگليس با حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين را محکوم کردند و خواستار بازداشت و محاکمه وي به اتهام جنايت جنگي در دادگاه هاي بين المللي شدند. 

سعيد الشهابي رئيس جنبش آزادگان بحرين گفت:انگليس بايد پادشاه بحرين را بازداشت کند، نه اينکه نخست وزير انگليس از او استقبال و با او ديدار کند. زيرا پادشاه بحرين قاتل است .  شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر رژيم بحرين را مسئول تشديدخشونتها در اين کشور دانست و به شدت قتل شهيد الجزيري را محکوم کرد و تحويل ندادن جسد وي را لجبازي رژيم توصيف کرد و آن را يکي از شيوه هاي سرکوبگرانه دانست. اين شبکه خواستار تحقيق در مورد قتل الجزيري و مجازات عاملان در قتل وي شد. 



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، اعتراض ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار