يک روزنامه انگليسي فاش کرد پيش از حمله سال 2003 به عراق ، نيروهاي ويژه انگليس به منظور جلوگيري از حمله شيمايي رژيم صدام به اسرائيل، عملياتي محرمانه در داخل خاک عراق انجام دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  روزنامه الراي العام چاپ کويت در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي نوشت روزنامه انگليسي ميل آن ساندي ديروز فاش ساخت نيروهاي ويژه انگليس قبل از حمله سال 2003 به عراق، اقدام به عملياتي محرمانه در اين کشور کردند تا مانع از حمله شيميايي به اسرائيل بشوند. 
اين روزنامه نوشته است نيروهاي ويژه يک روز پيش از موافقت مجلس عوام انگليس با مشارکت نيروهاي اين کشور در عمليات نظامي عليه رژيم صدام ، درگيري شديدي در خاک عراق به راه انداختند.
اين روزنامه مي افزايد در آستانه  دهمين سالگرد حمله به عراق، به اسناد محرمانه اي درباره اين عمليات محرمانه که يکي از بحث برانگيز ترين عمليات ها در تاريخ نيروهاي ويژه انگليس به شمار مي رود دست يافته است.
اين روزنامه انگليسي مي نويسد در 17 مارس 2003 يعني 24 ساعت پيش از موافقت پارلمان با مشارکت انگليس در جنگ،  شش فروند بالگرد غول پيکر شنوک اعضاي نيروهاي ويژه انگليس را به داخل خاک عراق منتقل کردند. ماموريت آنها، جلوگيري از حمله شيميايي به اسرائيل و زدن ضربه غافلگير کننده به نيروهاي ويژه رژيم صدام بود. 
به نوشته اين روزنامه، براساس مدارک و اسناد يادشده يگان ويژه نيروهاي انگليس پس از آن که سه ماه در پايگاههاي محرمانه در عربستان و اردن سپري کردند به سوي شهرک القائم در استان الانبار عراق رفتند که  نيروهاي صدام، در اين شهرک در حال آماده شدن براي استفاده از سلاح هاي شيميايي عليه اسرائيل بودند. اين روزنامه مي افزايد عمليات نيروهاي ويژه انگليس در داخل خاک عراق، دو روز پيش از حمله هوايي شديد نيروهاي ائتلاف، به عنوان مقدمه عملياتي انجام شد که پارلمان انگليس با آن موافقت نکرده بود. اين در حالي است که توني بلر نخست وزير وقت انگليس در عصر روز 18 مارس 2003 به پارلمان اعلام کرد نيروهاي انگليس «با گزينه بازگشت به عقب يا حمايت از روندي که در خصوص عراق در پيش گرفته ايم مواجهند».
اين روزنامه مي افزايد پارلمان انگليس با 412 راي موافق در مقابل 149 راي مخالف با پيشنهاد دولت بلر براي مشارکت در عمليات نظامي عليه رژيم صدام حسين موافقت کرد.
اين روزنامه انگليسي افزوده است يگان ويژه نيروهاي انگليس در نخستين ساعت هاي روز 19 مارس 2003 با بازديد و بررسي يک ايستگاه تصفيه آب در شهرک القائم، به عنوان محلي که مشکوک به مخفي کردن سلاح هاي شيميايي بود ماموريت خود را به پايان رسانيدند و پيش از عقب نشيني از اين شهرک در پي آغاز جنگ وارد يک رويارويي شديد با نيروهاي عراق شد.






برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار