در حالی که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم باید بین ۵۱۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان باشد متوسط قیمت آن در کشور ۵۴۰۰ تومان است و تا زمانی که قیمت آن تعدیل نشود توزیع قیمت مرغ منجمد ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت بازار مرغ با بیان مطلب بالا تصریح کرد: براساس قیمت‌های مصوب قیمت توزیع مرغ گرم در کشور باید بین ۵۱۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان باشد ولی در حال حاضر متوسط قیمت آن در کل کشور ۵۴۰۰ تومان است.


وی ادامه داد: پیش از توزیع مرغ با قیمت هر کیلو ۴۸۰۰ تومان قیمت مرغ گرم افزایش یافته بود که در حال حاضر قیمت آن روند نزولی به خود گرفته است.

رادمرد با بیان این‌که تا زمانی که قیمت مرغ گرم به قیمت مصوب آن نرسد توزیع مرغ منجد ادامه خواهد داشت تصریح کرد: فعلا براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار صادرات مرغ متوقف شده و هیچ برنامه‌ای برای از سرگیری صادرات آن وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم واردات مرغ به کشور ۲۰ هزار تن بود که با ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغی که از محل تولید داخل ذخیره شده بود در حال حاضر مجموع ذخایر آن ۱۲۰ هزار تن است.

وی با تاکید بر این‌که توزیع مرغ تا زمان تثبیت قیمت آن ادامه دارد، بیان کرد: ذخایر مرغ در راستای تنظیم بازار و تثبیت قیمت مرغ ادامه دارد.

رادمرد با بیان این‌که تامین مرغ مورد نیاز از محل‌های مختلف همچنان ادامه دارد درباره گوشت قرمز نیز تصریح کرد: واردات گوشت قرمز گرم از استرالیا همچنان ادامه دارد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان بیان کرد: تامین گوشت از محل‌های مختلف تسریع یافته و در حال حاضر قیمت آن تثبیت شده و به زودی روند نزولی قیمت آن آغاز می‌شود.

برچسب ها: مرغ ، توزیع ، مصوب ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار