معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : دوهزار میلیارد ریال اعتبار سالجاری برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استانهای کشور سرمایه گذاری شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی در آیین پایانی سی وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پسران مقطع شکوفه های در رواق دارالهدایه حرم رضوی به خبرنگاران افزود : این میزان سرمایه گذاری با عنایت دولت در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است .

وی اظهار داشت: این اعتبار در زمینه ایجاد وتامین زیرساخت های آموزش وترویج قرآن کریم ، برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره های مختلف قرآنی سرمایه گذاری شده است .

وی افزود : خراسان رضوی ،‌اصفهان ، خوزستان ، آذربایجان شرقی از جمله استانهای پیشرو در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی درکشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: برای سال آینده چهارهزار میلیارد ریال اعتبار از بودجه عمومی دولت برای توسعه زیرساخت های ترویج فرهنگ قرآنی پیشنهاد می شود .

وی اظهار داشت : با عنایت دولت تا سه سال آینده به خواسته مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون قرآن آموز دست خواهیم یافت .

وی افزود : با بررسیهای انجام شده نهادهایی نظیر اوقاف وامورخیریه ، آموزش و پرورش ، آموزش های عالی ودانشگاهها در زمینه برنامه های قرآنی در کشور پیشتاز هستند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پاسخ به سووالی درخصوص سرانه مطالعه قرآن درکشور بیست دقیقه است تصریح کرد : با برنامه ریزی انجام شده و در صدد هستیم تا این سرانه افزایش یابد. /ب

برچسب ها: اعتبار ، فرهنگ ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.