نوروز 92 برنامه "غنچه ها" از سیمای آذری برای کودکان با حال و هوای عید و سال جدید پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، "غنچه ها" به تهیه کنندگی فرزانه دیبایی با موضوعات مرتبط با نوروز و سال جدید برای کودکان سیمای آذری از این شبکه به روی آنتن می رود.
ویژه برنامه کودک سیمای آذری این شبکه که هر روز بعدازظهر به صورت زنده و مستقیم از دکور مخصوص آن در استودیوی پخش کانال 1 شبکه سحر روی آنتن می رود، در ایام سال نو با کودکان جمهوری آذربایجان همراه می شود تا رنگ و بوی آیین باستانی نوروز را با  آیتم های مفرح خود به خانه های تماشاگرانش ببرد.
به گفته دیبایی؛ هم اکنون 7 برنامه ویژه نوروز با موضوعات خانه تکانی، خرید عید، تحویل سال، عید دیدنی، مسافرت عید و ... در حال آماده سازی است تا هدیه ای باشد برای کودکان سیمای آذری در ایام نوروز.
داستان های نمایشی «غنچه ها» با حضور مادر، خاله و دو عروسک به نام‌های "عطا" و "وفا" در یک خانه اتفاق می افتد. متون نمایشی این برنامه توسط مرجان مروستی نوشته شده و پس از تطبیق دادن آنها با ویژگی‌های مخاطبان کودک این برنامه به مترجم سپرده می¬شوند و در نهایت بازی بازیگران و عروسک گردانی عروسک‌های برنامه، بخش نمایشی غنچه ها را شکل می‌دهد. 
دیگر عوامل تولید این برنامه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مرجان مروستی، مترجم: غلامرضا صفوی، عروسک ساز: اکرم صانعی، طراح و سازنده دکور: ناهید رسولی، طراح و سازنده تیتراژ: علی اسکویی، بازیگران: سامره قناهی(مادر) و مهین قناهی(خاله)، صدا پیشه عروسک عطا: منیژه شب خیز، عروسک گردان عطا: میترا شجاعی، صداپیشه وفا: فاطمه پاک زاد، عروسک گردان وفا: سیما جعفری.
این برنامه در سال جدید،  ساعت 16:30 به وقت تهران پخش می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار