تهدیدهای توخالی، شاید تنها عبارتی است که بتوان برای تهدید مدیرعامل پرسپولیس برای کنار کشیدن قرمزها از لیگ برتر به کار برد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، جوان نوشت:‌ آن طور که اعضای هیئت مدیره پرسپولیس گفته‌اند قرار است امروز دور هم بنشینند و درباره پیشنهاد محمد رویانیان تصمیم‌گیری کنند، پیشنهادی جنجالی که پس از بازی با ‌آلومینیوم، مدیرعامل قرمزها آن را در یک گفت و گوی جنجالی مطرح کرد و گفت که روی حرفش می‌ایستد و هیئت مدیره را قانع خواهد کرد که این تهدید عملی شود. دلیل رویانیان هم سوت هایی است که داوران به ضرر پرسپولیس می‌زنند، او اعتقاد دارد در فدراسیون فوتبال کمر همت بسته‌اند تا پرسپولیس نتیجه نگیرد. به همین خاطر هم مدیرعامل قرمزها تهدید کرده که در اعتراض به این سوت‌های اشتباه، پرسپولیس از لیگ برتر کنار می‌کشد.

در اینکه این تهدید هیچ گاه عملی نخواهد شد شکی وجود ندارد، کنار کشیدن پرسپولیس از لیگ برتر را می‌توان تنها یک تهدید دانست که تنها به زبان آمده و قرار نیست در واقعیت چنین اتقافی رخ دهد.

نه مدیرعامل پرسپولیس در واقع چنین قصدی دارد و نه به او این اجازه داده می‌شود که تیمی که برایش میلیاردها هزینه شده از لیگ برتر کنار برود. پس باید تهدید مدیرعامل پرسپولیس را یک تهدید تو خالی دانست که محال است عملی شود.

با توجه به این شرایط باید محمد رویانیان را مورد خطاب قرار داد و از او پرسید هدف او از به راه انداختن چنین جوی در رسانه‌ها چیست؟ چرا مدیرعامل قرمزها دم از تهدیدهایی می‌زند که عملی شدن آن محال است؟ البته برخی این تهدیدها را به پای عصبانیت آقای مدیرعامل گذاشته‌اند و گفته‌اند مدیرعامل پرسپولیس از روی احساسات این چنین پیشنهاد نشدنی را مطرح کرده است. در اینکه اشتباهات داوری در بازی‌های لیگ وجود دارد و برخی تیم‌ها در این بین سود می‌برند و بعضی تیم‌ها هم ضرر می‌کنند شکی وجود ندارد، به هر حال همان طور که بارها اشاره شده داور هم یک انسان است و جایز الخطا و نباید اشتباهات او را به عمد دانست.

البته هر چند برخی تیم‌ها ضرر بیشتری از سوت‌های اشتباه دیده‌اند، پرسپولیس را هم باید گفت یکی از این تیم هاست که داوری‌های اشتباه باعث شده در برخی مسابقات امتیاز از دست بدهد، البته این تنها قرمزها نیستند و تیم‌های دیگری هم هستند که می‌توانند اعای قرمزها را داشته باشند. با این شرایط پس باید طبق منطق محمد رویانیان، آنها هم تهدید کنند که از لیگ کنار می‌کشند. آن وقت است که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و رسانه‌ها پر می‌شود از چنین تهدیدهایی که تنها بار روانی دارد و به حاشیه‌های فوتبال دامن می‌زند، اتفاقی که قطعا می‌تواند به فوتبال ایران ضربه بزند.

با توجه به این شرایط تهدید مدیرعامل پرسپولیس را می‌توان از زاویه دیگری هم دید و اینکه رویانیان می‌خواهد به هواداران پرسپولیس بقبولاند که اگر تیم نتیجه نمی‌گیرد، مقصر بازیکن یا مربی نیست بلکه این داوران و فدراسیون هستند که نمی‌گذارند پرسپولیس نتیجه بگیرد. با توجه به این تفکر، پرسپولیس هر وقت نتیجه نمی‌گیرد باید آن را به پای فدراسیون و داوری‌های مغرضانه گذاشت اما وقتی قرمزها پیروز می‌شوند این را باید به پای بازیکنان و مدیریت باشگاه نوشت.

به نظر می‌رسد رویانیان بازی خطرناکی را با این اینگونه اتهام زنی‌ها و متهم کردن داوران و فدراسیون در پیش گرفته، مسئله‌ای که نه تنها سودی برای پرسپولیس ندارد بلکه می‌تواند شاگردان یحیی گل محمدی را هم وارد حاشیه کند. برای جلوگیری از این وضعیت مدیرعامل پرسپولیس باید بپذیرد که نتیجه گرفتن تیم، بیشتر از اینکه به داوری و سوت‌های اشتباه برگردد، به اشتباهات تیم از بازیکنان یا مربی بر می‌گردد که آن روز، به قول معروف روزشان نبوده و هر چه زده‌اند به در بسته خورده و این مسئله را نباید با فرافکنی به گردن داور یا فدراسیون انداخت و با تهدیدهایی که عملی شدن آن محال است آرامش فوتبال را به‌هم زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
حسن
۱۱:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
من واقعا از زحمات زیاد آقای رویانیان تشکر میکنم و آخر ایده است
آخرین اخبار