مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از توزیع 385 هزار اصله نهال در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حبیب الله شریفی اظهارداشت: این نهال ها از گونه های کاج، سرو خمره ای، سرو سبز، زبان گنجشگ، سنجد، زیتون تلخ، عقاقیا، ارغوان و آسمان دار است.

وی با اشاره به توزیع 340 هزار اصله نهال در استان طی سال گذشته گفت: کمبود آب در این استان یکی از مشکلات توسعه فضای سبز و جنگلی است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: توزیع رایگان نهال در استان در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی انجام می شود.

شریفی با اشاره به اینکه سه نهالستان به وسعت 50 هکتار در استان وجود دارد، ادامه داد: در این نهالستانها سالیانه بیش از 600 هزار اصله انواع نهال مثمر و غیر مثمر تولید می شود.

به گفته وی امسال بیش از یک میلیارد ریال برای تولید نهال در استان هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: از مساحت بیش از 9 میلیون و 538 هکتاری استان حدود 9 میلیون و 40 هکتار آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می ‌دهد.

وی وسعت بیابان های استان را دو میلیون هکتار عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر پنج میلیون هکتار از اراضی استان در معرض تهدید فرسایش بادی و یک میلیون و 900 هکتار تحت تاثیر فرسایش بادی است.

شریفی ادامه داد: جنگل‌های استان با 611 هزار و 631 هکتار مساحت جزو جنگل‌های ناحیه رویشی ایران، تورانی بوده که از لحاظ کیفی سه هزار و 112 هکتار آن نیمه انبوه و 608 هزار و 519 هکتار جنگل تنک است و حدود 4.4 درصد جنگل‌های کشور را شامل می ‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.