فرماندار شهرستان کنگاور، گفت: آثار تاریخی باستانی شهرستان کنگاور که معبد 2500 ساله آناهیتا سرآمد آنهاست، چشم انتظار ورود گردشگران در ایام تعطیلات نوروز 92 هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «حشمت‌الله عزیزی»در خصوص برنامه‌های ایام نوروز در این شهرستان اظهار کرد: برای ایام نوروز ستاد تسهیلات ایام نوروزی در استان و شهرستان تشکیل شد و برنامه‌های منسجمی هم تدارک دیده شده است که از این برنامه‌ها در سطح شهرستان برای افزایش رفاه مسافران و برای استقبال مسافران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه‌ی تسهیلات نوروزی شهرستان برنامه‌هایی برای زیباسازی شهر و اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و هم‌اکنون آثار زیباسازی شهر از جمله هرس درختان، گل‌کاری و رنگ‌آمیزی جداول و معابر در سطح شهرستان دیده می‌شود و تا ایام پایانی سال بقیه فعالیت‌هایی هم که برنامه‌ریزی شده به انجام می‌رسد.

فرماندار کنگاور در خصوص اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: اسکان مسافران در کانکس‌هایی که شهرداری تهیه کرده انجام می‌شود که این کانکس‌ها در جنب نمازخانه‌ی بعثت مستقر می‌شوند و به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرند و نیز چادرهایی هم هلال احمر تدارک دیده که مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که این کانکس‌ها به امکاناتی از قبیل آب و برق مجهز هستند، گفت: خانه معلم و ستاد اسکان آموزش و پرورش هم آمادگی استقبال و اسکان مسافران را دارد و مدارس هم این آمادگی را دارند که در صورتی که استقبال بیش از حد از مدارس سطح شهرستان هم برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: چون کنگاور محور شرق به غرب استان و نیز محور ترانزیت و رفت و آمد شهری است اغلب مسافران از این شهرستان تردد می‌کنند و برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیز حضور و در این شهرستان اسکان می‌یابند از این‌رو به بیمارستان‌ها و اورژانس تاکید شده که با شیفت‌بندی خدمات پزشکی را در این ایام در اختیار مسافران و میهمانان نوروزی قرار دهند.

وی ادامه داد: تا پایان سال دو نمایشگاه در سطح شهرستان برگزار می‌شود که یکی از آنها تحت عنوان نمایشگاه بهاره از 15 تا 25 اسفند آغاز به‌کار می‌کند که اغلب کالاها و خدمات مصرفی و نیازهای ضروری مردم با قیمتی کمتر از سقف قیمت بازار در آن عرضه می‌شود و پس از آن نمایشگاه صنایع‌دستی و جاذبه‌های شهرستان برگزار می‌شود که این نمایشگاه هم در جنب معبد آناهیتا برپا می‌شود و به مسافران نوروزی خدماتی را ارائه می‌دهد.

عزیزی در خصوص جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نیز گفت: از مهم‌ترین مکان‌هایی که گردشگران بازدید می‌کنند «معبد آناهیتا» است که با قدمتی بیش از 2500 سال، از جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد ایران است و گردشگران علاقه خاصی به بازدید از این اثر دارند و هم‌چنین تپه‌ی گودین، سراب فش، سراب ماران و سراب کبوتر لانه از جمله مناطقی است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از امامزاده‌های سطح شهرستان هم بازدیدهایی به عمل می‌آید و اداره اوقاف شهرستان هم طرح استقبال از بهار را در اماکن زیارتی برگزار می‌کند که در این اماکن هم به استقبال بهار می‌روند و هم بحث زیارت از این اماکن مدنظر قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان کنگاور در پایان یادآور شد: در نوروز سال پیش بالغ بر 42 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که درصد قابل توجهی از آنها نیز اسکان داده شدند.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، آناهیتا ، معبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.