منابع فلسطینی اعلام کردند: عرفات جرادات به علت شکنجه شدید صهیونیستها شهید شده است و صهیونیستها به شدت درباره احتمال وقوع انتفاضه سوم نگران هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ، پیکر شهید عرفات جرادات به بیمارستان «الاهلی» در شهر الخلیل منتقل شد و قرار است فردا (دوشنبه) با حضور شمار زیادی از فلسطینی ها در الخلیل تشییع شود. صدها نفر از فلسطینی ها هنگام انتقال پیکر به الخلیل حضور داشتند.

دکتر صابر العلول مدیر پزشک قانونی فلسطین که بر کالبد شکافی انجام شده بر پیکر عرفات جرادات که از سوی اسرائیلی ها انجام شد نظارت داشت. وی بدون اشاره به جزئیات مرگ وی اعلام کرد علت درگذشت وی ایست یا عارضه قلبی نیست.

 این شبکه افزود: خانواده این شهید فلسطینی و شماری از حقوقدانهای فلسطینی پیکر شهید را همراهی می کنند. صدها نفر از فلسطینی ها در اطراف منزل شهید فلسطینی تجمع کرده اند.

فلسطینی ها اکنون به شدت خشمگین و اندوهگین هستند. ساکنان الخلیل تاکید می کنند که شش روز پیش عرفات جرادات بامداد بازداشت شد و نیروهای اسرائیلی تا حد مرگ او را مورد ضرب و جرح قرار دادند به گونه ای که وی به شدت در حال فریاد زدن بوده است و از ناحیه گردن و کمر به شدت مجروح شده بود.

همچنین وکیل مدافعی که از سوی باشگاه اسیران فلسطینی روز پنج شنبه گذشته با عرفات دیدار کرده بود اعلام کرد وی به شدت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است.

این شبکه گزارش داد : از ساعت های اولیه امروز (یکشنبه) در مناطق مختلف در شهر الخلیل درگیری وجود دارد. تاکنون چهل نفر از فلسطینی ها بر اثر اصابت گلوله های پلاستیکی و جنگی نیروهای صهیونیست زخمی شده اند.

درگیری فلسطینی ها با نیروهای اسرائیل در مرکز شهر الخلیل و دیگر مناطق این شهر، مناطق جنوبی نابلس، جنین، طولکرم و اطراف زندان نظامی عوفر و به طور کلی همه مناطق کرانه باختری ادامه دارد به گونه ای که سبب شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت نگرانی از احتمال وقوع انتفاضه سوم با ارسال نامه ای به سران تشکیلات خودگردان از آنها بخواهد برای آرام کردن اوضاع تلاش کنند.

الجزیره افزود: نیروهای اسرائیلی روستای سعیر را محاصره کرده اند و با ایجاد مراکز ایست بازرسی فلسطینی ها را بازرسی بدنی می کنند.
برچسب ها: شکنجه ، صهیونیست ، انتفاضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار