شواهد بسیاری وجود دارد که نشان میدهد سرعت فعالیت های اقتصادی آمریکا به شدت پائین آمده، آهنگ رشد این اقتصاد به شدت کند است و اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان از بین رفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خود اوباما اعلام کرده است که صرفه جویی 85 میلیارددلاری تاثیرات بدی روی اقتصاد آمریکابه جای خواهدگذاشت . CNBC می گوید اوباما گفته اگر این صرفه جویی تصویب شود روی کل کشور تاثیر خواهد گذاشت . از کارمندان FBI گرفته تا پلیس ها ، معلمان ، آتش نشانان و ... دیگر نمی توانند به نیاز های خانواده خود پاسخ دهند . او می گوید مردم شغل خود را از دست خواهند داد و نرخ اشتغال دوباره پائین خواهد آمد .

آیا اقتصاد آمریکا شاهد یک بحران بزرگ در چند ماه آینده خواهد بود؟ 

بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در حال تعطیل شدن هستند. قیمت گاز بالاتر رفته است . قیمت بنزین هم همینطور . هر روز شاهد اخباری مبنی بر فساد گسترده در بانکها ، موسسات  و دولت های ایالتی هستیم .

الان اوضاع بسیار شبیه ماه های قبل از سال 2008 و شروع بحران اقتصادی است . چرا که نشانه های بحران بسیار نمود دارد و برعکس چیزی که رسانه های چاپلوس آمریکا می گویند وضعیت بورس نابسامان است و با واقعیت فاصله دارد.

گویی بسیاری از مردم از سال 2008 هیچ درسی نگرفته اند . آمریکائی ها هر روز به میزان بدهی های خود می افزایند ووال استریت نیز هر روز بی اعتبارتر از روز قبل می شود و این مردم آمریکا هستند که تاوان این بی اعتباری و عدم مسئولیت پذیری را می دهند.
حالا با این وضعیت سرنوشت سال 2013 چگونه رقم خواهد خورد؟

در بخش زیر نشانه هایی آمده است که نشان می دهد اقتصاد آمریکا در ماههای آینده وضعیت بدی خواهد داشت :
- در دو سال گذشته میزان حمل وارسال کالا به سرتاسر آمریکا به کمترین میزان رسیده است .

- در طول دو ماه گذشته بهای بنزین 50 سنت افزایش یافته است .

- مجله readers digest یکی از پرطرفدارترین مجلات آمریکا ، برای اولین بار اعلام کرده است که به یک فساد مالی گسترده در مجله پی برده است .

- کازینوی آتلانتیک سیتی نیز دچار فساد مالی شده است .

- یکی از مقامات شهر دیترویت اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای حل فوری مشکلات مالی شهر ندارند . به همین خاطر همه میگویند که دوباره یک فساد بزرگ در این شهر اتفاق افتاده است . بزرگترین فساد واختلاس در تاریخ شهرداری ها مربوط به دیترویت است.

- دیوید گالاگر از مدیران شرکت اسپورتس تاون میگوید که مردم دیگر پول ندارند محصولات این شرکت را بخرند.

- برطبق گزارش conference board میزان اعتماد مصرف کنندگان آمریکائی به کمترین میزان در یک سال اخیر رسیده است .

- فایننشال تایمز اعلام کرده است که برای اولین بار از سال 2008 از استخدام نیروی جدید برای دفاتر کل کشور معذور است . 

- آیفون نیز اعلام کرده است که میزان فروش اش بسیار کم شده است .

- در سال 2012 تولیدکنندگان برتر گوشی تلفن همراه اعلام کرده اند که به بحرانی ترین فصل فروش خود از ابتدای شروع بحران اقتصادی رسیده اند.

- بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای آمریکا در حال تعطیلی و ورشکستگی هستند.

- پنتاگون اعلام کرده است که اگر کنگره در اول مارس ، طرح کاهش هزینه های عمومی و فدرال را تصویب کند مجبور است 800 هزار شغل غیرنظامی خود را تعدیل کند.
- ای میل های لو رفته مدیر اجرایی وال مارت نشان میدهد که این فروشگاه بدترین فروش را در نوامبر طی چندسال گذشته تجربه کرده است .

- خود اوباما اعلام کرده است که صرفه جویی 85 میلیارددلاری تاثیرات بدی روی اقتصاد آمریکابه جای خواهدگذاشت . CNBC می گوید اوباما گفته اگر این صرفه جویی تصویب شود روی کل کشور تاثیر خواهد گذاشت . از کارمندان FBI گرفته تا پلیس ها ، معلمان ، آتش نشانان و ... دیگر نمی توانند به نیاز های خانواده خود پاسخ دهند . او می گوید مردم شغل خود را از دست خواهند داد و نرخ اشتغال دوباره پائین خواهد آمد .

- در صورت تصویب طرح کاهش هزینه ها ، پیش بینی می شود که رشد نرخ تولید ناخالص ملی آمریکا حداقل 6/0 درصد کاهش یابد . این یعنی تعدیل حداقل 750 هزارشغل

- برطبق نظرسنجی موسسه گالوپ 65 درصد مردم معتقدند سال 2013 سال اقتصادی سختی خواهد بود .50 درصد مردم هم معتقدند که روزهای خوب آمریکا دیگر باز نخواهد گشت .

- بسیاری از نام های بزرگ وال استریت نسبت به فروپاشی اقتصادی هشدار می دهند . مثلاً سث کلارمن که یکی ازقابل احترام ترین سرمایه گذاران وال استریت است می گوید که فروپاشی اقتصادی آمریکا بسیار نزدیک است.

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، بحران ، crisis ، usa
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار