هدف بازديد از چاپخانه ها، بررسي و آشنايي با مشكلات و مسايل پيش‌روي چاپخانه‌هاي كشور به صورت مستقيم و بدون واسطه است.‌‌‌ ‌

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه افتتاح نمايشگاه كتاب استان يزد در هفته گذشته در بازديد از چاپخانه نگار فن يزد ضمن بيان مطلب بالا گفت: قطعاً اين بازديدها مي‌تواند مسايل و تنگناهاي موجود صنعت چاپ كشور را به عنوان دغدغه‌هاي اصلي اين صنعت مطرح كند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وساير متوليان صنعت چاپ در كشور، به ارائه راه‌كارهاي مناسب براي حل اين مسايل اهتمام ورزند .
وی در این بازديد بافعالیت های چاپی  این چاپخانه آشنا شد.
 
سرپرست معاونت امور فرهنگي:استانداران، فروشگاههای زنجیره ای کتاب راه انداری نمایند
 
سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استانداران سراسرکشور خواست تا نسبت به راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای کتاب اهتمام ورزند.
علی اسماعیلی در نشستی كه با چاپخانه داران و ناشران استان یزد داشت با بیان این مطلب افزود:راه اندازی این فروشگاههای زنجیره ای یک نیاز اساسی برای کشور محسوب می شود که باید دراولویت همه مسئولان و دلسوزان نظام قراربگیرد.
وی بااشاره به اینکه شبکه توزیع کتاب باید در کشورحرفه ای شود،گفت:بيش از 75 درصد نشر و توزیع کشور در مرکز (تهران) صورت می گیرد؛ كه درصورت حرفه ای شدن شبکه توزیع کتاب در کشور،ناشران در اين راه فرهنگي قدم هاي استوارتري برمی دارند.
اسماعيلي با اشاره به اينكه درحال حاضر 27هزارنفر درصنعت چاپ فعالیت می نمایند؛  از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه صنعت چاپ خبرداد و افزود: در برگزاري اين دوره هاي آموزشي سعی می شود با حضور نیروهای متخصص و با تجربه، در راستای ارتقاء سطح علمی چاپخانه داران تلاش شود.
درپايان این نشست چاپخانه داران و ناشران استان یزد مشکلات و پیشنهادات خود را بیان كردند./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار